Najlepszy sezon w historii Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

inforail
05.12.2017 15:53

Blisko 138 tys.turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowaBieszczadzka Kolejka Leśna.

„Od kilku tygodni, po zakończeniu sezonu, remontujemytorowisko i tabor. Przygotowujemy się m.in. do kursowania podczas feriizimowych” – powiedział we wtorek PAP prezes fundacji zarządzającej BKLMariusz Wermiński.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku BKL kursujew weekendy, w czasie wakacji codziennie. Z kolei w okresie ferii zimowychjeździ w środy i soboty. Niezależnie od pory roku BKL zawsze można przygotowaćkursy na zamówienie.

„Systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów.Turyści odwiedzający Bieszczady wiedzą, że jest kolejka leśna i chętniekorzystają z jej usług. Należymy do sprawdzonych produktów turystycznychregionu” – zauważył Wermiński.

Dodał, że w „wśród podróżnych są dzieci, ich rodzice,ale również osoby starsze pamiętające jeszcze czasy, kiedy kolejka przewoziładrewno, a dla podróżnych był przeznaczony tylko jeden wagon”.

Podczas najbliższych ferii zimowych kolejka leśna będziekursować w każdą środę i sobotę; pierwszy kurs zaplanowano 17 stycznia, aostatni 24 lutego. „Podobnie jak w latach poprzednich, w czasie feriiszkolnych kolejka będzie kursować na trasie Majdan-Balnica-Majdan” -przypomniał prezes fundacji.

Zaznaczył, że fundacja „jest w pełni przygotowana doorganizowania zimowych podróży bieszczadzką wąskotorówką”. „Mamym.in. pług do odśnieżania, a w wyremontowanej parowozowni są odpowiedniewarunki pracy” – mówił Wermiński.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r. Przezwiele lat służyła do transportu drewna. Kiedy w latach 20. XX wieku przeszłapod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła przewóz ludzi.

Na początku lat 90. ubiegłego stulecia ze względówekonomicznych kolejkę wyłączono z eksploatacji. W 1996 r. utworzona zostałaFundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu i uczynić zniej atrakcję turystyczną.