Nadal nie ma cennika. Postępowanie trwa
W Urzędzie TransportuKolejowego nadal toczy się postępowanie wszczęte z wniosku największegopolskiego zarządcy kolejowej infrastruktury, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych- poinformował w środę urząd. Prezes UTK ma czas do 22 sierpnia na wydaniedecyzji.
Urząd nie zatwierdził też cennika PKP Szybkiej KoleiMiejskiej w Trójmieście. Termin wydania decyzji upływa w tym przypadku 16 lipcai jest to związane z koniecznością doprecyzowania treści wniosku oraz złożeniadodatkowych dokumentów przez PKP SKM.
Z informacji urzędu wynika, że czterech innych zarządcówinfrastruktury kolejowej otrzymało pozytywne decyzje w sprawie zatwierdzeniacenników na rozkład 2018/2019.
Pozytywne decyzje zostały wydane dla zarządców: EuroterminalSławków (opłata podstawowa i manewrowa), Cargotor (opłata podstawowa imanewrowa), Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu (opłata podstawowa)oraz Przedsiębiorstwo Transportowo – Sprzętowe (opłata manewrowa).
Umorzono natomiast postępowania administracyjne wobecoperatorów obiektów infrastruktury usługowej Śląskie Centrum Logistyki oraz Exilaz powodu wycofania wniosków.
Urząd przypomina, że część przedsiębiorstw uznanych zazarządców lokalnej infrastruktury kolejowej, którzy nie mają strategicznegoznaczenia dla funkcjonowania rynku kolejowego, może podjąć decyzję oniestosowaniu przepisów ustawy dotyczących zatwierdzania cennika. Z uprawnieniatego skorzystali: Jastrzębska Spółka Kolejowa, Infra Silesia, Kopalnia PiaskuKotlarnia – Linie Kolejowe oraz PMT Linie Kolejowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei zarządcy Pomorska Kolej Metropolitarna, CTLMaczki-Bór oraz Track Tec poinformowali o rezygnacji z opracowania cennika narozkład jazdy pociągów 2018/2019 i o stosowaniu cennika obowiązującego w czasiefunkcjonowania rozkładu jazdy 2017/2018.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego kontroluje poprawnośćustalania i pobierania przez zarządcę opłat za udostępnianie infrastrukturykolejowej. Odpowiada za zgodność z przepisami projektu cennika zarządcy wczęści dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej imanewrowej obejmującego kalkulację wysokości zastosowanych stawek cząstkowych iwspółczynników. Celem jest równe traktowanie wszystkich przewoźników kolejowychprzez zarządców infrastruktury oraz poprawność ustalania stawek dostępu.
„