Na Zachodzie przewoźnik narodowy na pewno kupiłby `swoją` lokomotywę
Na Zachodzieprzewoźnik narodowy na pewno kupiłby lokomotywę wyprodukowaną w tym kraju ?mówi Tomasz Zaboklicki, szef PESY.
Tam nie ma takich kłopotów, jak w Polsce ? dodaje szef PESYi podaje przykład Alstomu, który od francuskiego rządu dostanie zlecenie nabudowę kolejnych TGV. Wszystko po to, aby ratować upadającą fabrykę tegoproducenta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj. Zachód radzi sobiez tym bez problemu, u nas ta ortodoksyjność powoduje, że czasem polskagospodarka popełnia błędy ? mówi dalej Zaboklicki. W kontekście planowanejbudowy lokomotywy dwunapędowej szef PESY ma nadzieję, że docelowo polskiprzewoźnik ? PKP Intercity, ale także Przewozy Regionalne czy przewoźnicy towarowi? będą kupować takie właśnie maszyny. Ale nie tylko. Zaboklicki przypomina, żeśrednia wieku lokomotyw w Polsce to 40 lat. Szef PESY prognozuje, że w ciągunajbliższych 10 lat nastąpi boom właśnie na lokomotywy i to w sposób naturalny.Do skasowania jest bowiem prawie 2 tysiące starych lokomotyw. Na pewnoznajdziemy nabywców na nasze lokomotywy ? kończy optymistycznie TomaszZaboklicki.
„