Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na Ukrainie sprawne tylko 4 z 14 pociągów wyprodukowanych przez PESĘ

inforail
23.04.2021 17:45

Koleje Ukraińskie i Pesa Bydgoszcz omówili program współpracy w zakresie przywrócenia do ruchu polskich pociągów z silnikiem diesla. Firma zaprosiła również polskich partnerów do współpracy w ramach projektu City Express. Zostało to ogłoszone przez Prezes Zarządu Ukrzaliznytsia Ivana Yuryka po spotkaniu z Prezesem i kierownictwem Pesy Bydgoszcz S.A.

Według niego obecnie tylko 4 z 14 autobusów szynowych Pesa obsługiwanych przez Koleje Ukraińskie jest sprawnych.

Niektóre z tych pociągów są używane na trasie Ekspresu Boryspol. Dlatego ważne jest, abyśmy przygotowali je jakościowo i z wyprzedzeniem do spodziewanego ożywienia ruchu pasażerskiego, po wznowieniu międzynarodowego ruchu lotniczego - powiedział Ivan Yuryk.

Strony ustaliły, że UZ wraz z producentem przeprowadzą szczegółową ocenę techniczną stanu taboru i opracują optymalny program napraw. Ponadto w ramach bezpośredniej współpracy z Pesą osiągnięto wstępne porozumienie w zakresie szkolenia ukraińskich specjalistów ds. utrzymania pociągów w celu obniżenia kosztów operacyjnych ukraińskiego przewoźnika i lokalizacji napraw w przyszłości.

UZ zaprosiły także polskich partnerów do współpracy w ramach projektu City Express.

Kontynuujemy prace nad projektem City Express, który zakłada integrację kolei z transportem publicznym. Tworzy to jednolitą przestrzeń transportową dla łatwego przemieszczania się mieszkańców dużych miast i ich miast satelickich. Projekt ten został wskazany jako jeden z priorytetów rozwoju infrastruktury kraju. Dlatego UZ prowadzą negocjacje z czołowymi producentami taboru kolejowego w celu znalezienia partnerów- powiedział szef Ukrzaliznyci.

Według niego UZ są zainteresowane długofalową współpracą, a priorytetami jest lokalizacja produkcji i wspólne opracowywanie instrumentów finansowych na realizację projektów.

Ponadto polski producent wyraził zainteresowanie planami Ukrzaliznyci w zakresie modernizacji floty lokomotyw oraz, w ramach długoterminowych programów finansowania, pociągów pasażerskich do przewozów międzyregionalnych. Ze swojej strony UZ przedstawi współpracownikom niezbędne wymagania techniczne i przeprowadzi wspólne konsultacje w celu opracowania projektów.

W tym celu została powołana wspólna grupa robocza.