Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na Śląsku powiew nowości

inforail
24.05.2011 11:09
Jeszcze kilka tygodni temu mieszkańcy Śląska korzystający z usług Przewozów Regionalnych żyli w niepewności, czy połączenia, z których korzystają na co dzień nie zostaną zlikwidowane. Szczęśliwie konflikt na linii Urząd Marszałkowski –Przewozy Regionalne udało się załagodzić. Obecnie przewoźnik, jako pierwszy ogólnopolski kolejowy operator pasażerski, wprowadza nową usługę. I to pilotażowo wprowadza ją właśnie na Śląsku. Za przejazd pociągami Przewozów Regionalnych można teraz płacić korzystając z telefonu komórkowego.
Kupione przez telefon komórkowy bilety kosztują tyle samo, co w dworcowych kasach. Pasażerowie mają dostęp do usługi bez względu na rodzaj sieci, w której mają swój telefon.
Najważniejsza jest dla nas wygoda i zadowolenie pasażera, dlatego postanowiliśmy wprowadzić nową możliwość zakupu biletu. W taki sposób spełniamy oczekiwania naszych pasażerów –mówi Anna Lenarczyk, dyrektor pionu handlowego Przewozów Regionalnych.
Co trzeba zrobić, aby kupić bilet przez komórkę? Należy zarejestrować się na stronie internetowej CallPay lub zadzwonić na specjalny numer stacjonarny 22 100 1 600 i zasilić konto. Następnie – zadzwonić na numer odpowiadający określonej strefie taryfowej. Po dokonanym w ten sposób zakupie biletu, pasażer otrzyma sms potwierdzający płatność. Podczas kontroli w pociągu trzeba pokazać konduktorowi treść sms-a –zamiast tradycyjnego papierowego biletu.
Na Śląsku bilety Przewozów Regionalnych można kupować przez Internet (foto: K. Wach)
Województwo Śląskie to jeden z regionów, w których podróżni najczęściej wybierają kolej jako środek transportu. W 2010 roku z pociągów skorzystało prawie 19 mln pasażerów.
– Pilotażowo wybraliśmy Górny Śląsk ze względu na specyfikę regionu, tj. dużą liczbę osób wybierających codziennie kolej i podział aglomeracji katowickiej na czytelne strefy –dodaje Anna Lenarczyk.
Przewozy Regionalne wdrażają nową usługę we współpracy z firmą CallPay, która jest producentem i usługodawcą zaawansowanych technologicznie rozwiązań opartych na infrastrukturze i technologii sieci komórkowych. Usługa dostępna jest 24 godziny na dobę i można z niej skorzystać dzwoniąc z dowolnego miejsca.
Dotychczas bilety Przewozów Regionalnych można było kupić w kasach biletowych, terminalach mobilnych, automatach biletowych (których przewoźnik miał 49) oraz przez Internet. Od 29 kwietnia przy pomocy Internetowego Systemu Sprzedaży można kupić bilet na blisko 2900 połączeń. Dodatkowo na każdym zakupionym w ten sposób bilecie drukowany jest rozkład jazdy wskazanego przez podróżnego pociągu.