Na moskiewskie lotniska pojadą pociągi Stadlera
inforail
15.02.2013 12:07
Na moskiewskie lotniska pojadą pociągi Stadlera
Stadler wygrał przetarg na dostawę 24 piętrowych pociągów dla Aeroexpress, do obsługi trzech moskiewskich lotnisk. W decydującym starciu szwajcarski producent pokonał Alstom i Skodę. Zamówienie obejmuje również opcję na dostawę kolejnych 13 pociągów. Składy dostarczone przez Stadlera pojadą na liniach łączących centrum rosyjskiej stolicy z portami lotniczymi. Wartość zamówienia to 350 mln euro. Pociągi zostaną wyprodukowane w fabrykach Stadlera w Mińsku i w Szwajcarii. Mińskie zakłady są obecnie budowane i mają rozpocząć pracę jesienią 2013 roku. Zamówienie podstawowe obejmuje dostawę szesnastu składów czteroczłonowych i osiem sześcioczłonowych, które mają zostać dostarczone do końca 2016 roku. To drugie nasze zamówienie z Rosji –mówi Peter Spuhler, właściciel i dyrektor generalny Grupy Stadler Rail. Wierzę, że będzie kolejnym kamieniem milowym w zdobywaniu rynku rosyjskiego. Pierwsze zamówienie to współpraca z Transmash Holding.
Nowe pociągi będą oparte na zestawach KISS, ale zbudowane specjalnie pod szeroki (1520 mm) tor. Przez to ich szerokość zwiększy się do 3400 mm, podczas, gdy standardowe pociągi przeznaczone do eksploatacji na torze 1435 mm mają 2800 mm. Ich wysokość to 5240 mm. Pociągi zostaną również zaprojektowane tak, aby sprostać surowym klimatycznym wymaganiom w Rosji. Będą przystosowane do poruszania się w temperaturze od -50 do +40 stopni C. Tu producent chce wykorzystać swoje doświadczenia zdobyte przy produkcji FLITR-ów dla Finlandii, Norwegii, Estonii i Białorusi. Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h. Pasażerowie otrzymają do wyboru miejsca w pierwszej lub drugiej klasie (biznes i ekonomiczna). Zastosowanie aluminium przy budowie składów sprawi, że będą one lżejsze, a to oznacza znaczne oszczędności energii dla operatora. Obecnie na lotniska moskiewskie koleją podróżuje 14,9 mln pasażerów rocznie. Po wprowadzeniu do ruchu nowych pociągów Aeroexpress chce zwiększyć tę liczbę o około 30-40% do 21,1 mln.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024