Na linię Jarocin-Gniezno wrócą pociągi osobowe
43,6 mln zł kosztowaćma przebudowa linii kolejowej Września – Gniezno. Dzięki niej na trasę międzyJarocinem a Gnieznem powrócą pociągi osobowe.
Prace budowlane rozpoczną się na początku sierpnia, azakończą pod koniec czerwca 2018 r. Do grudnia wykonawca ma wykonać wszystkieprace, które umożliwią wprowadzenie pociągów pasażerskich między Jarocinem aGnieznem od nowego rozkładu jazdy na przełomie 2017 i 2018 roku.
We wtorek w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim PKP PolskieLinie Kolejowe S.A. podpisały umowę w sprawie inwestycji. To kolejna umowa ws.trasy Gniezno-Września-Jarocin; łącznie spółka PKP PLK przeznaczyła na niąprawie 100 mln zł.
„Modernizacja trasy Jarocin-Września-Gniezno trwa od2016 roku. Tą trasą kiedyś jeździły pociągi pasażerskie, obecnie to ważna liniatowarowa. Teraz przystosowujemy ją do powrotu pociągów pasażerskich” -powiedział PAP Zbigniew Wolny z PKP PLK.
Wyjaśnił, że podpisana umowa dotyczy 23-kilometrowegoodcinka między Gnieznem a Wrześnią. „Będziemy tam wymieniać tory,zrewitalizujemy też perony na czterech stacjach” – wskazał.
Dzięki wykonanym pracom między Wrześnią a Gnieznem pociągipasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h. Zwiększy się takżeprzepustowość trasy. Wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego ma zapewnićmodernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rewitalizacja 24obiektów inżynieryjnych. Przebudowane będą stacje w Gębarzewie, Marzeninie,Czerniejewie i Żydowie.
Podróżni skorzystają z wygodniejszych, wyższych peronów znową nawierzchnią i lepszym oświetleniem. Staną na nich nowe wiaty, ławki orazgabloty i tablice informacyjne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja jest finansowana z budżetu państwa. Wykonawcąrobót jest konsorcjum firm Alusta S.A. z Poznania oraz DOLKOM Wrocław Sp. zo.o.
Wcześniej Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ponad 56 mlnzł na rewitalizację linii między Jarocinem a Gnieznem. Prace na tym odcinkumają się zakończyć we wrześniu. Na odnowionych odcinkach zapewniona jestmożliwość jazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100/120 km/h, a towarowych -80 km/h.
„Podpisana dziś przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.umowa oznacza przygotowanie dobrej oferty dla podróżnych na trasie Gniezno -Września, a także w kierunku Jarocina. Myślimy o poprawie komunikacji w całymkraju; nie skupiamy się tylko na połączeniu największych aglomeracji, chcemyteż łączyć mniejsze ośrodki. To kolejny ważny projekt dla Wielkopolski. Podobneefekty będą z realizacji innych zadań Krajowego Programu Kolejowego” -powiedział członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Arnold Bresch.
Jak dodał, dla Wielkopolski w programie przewidzianoprojekty o wartości 5 mld zł.
„