Na linię 405 Miastko – Słupsk wreszcie wracają pociągi
Na modernizowanejtrasie kolejowej nr 405 między Miastkiem a Słupskiem nie będzie już potrzebnaautobusowa komunikacja zastępcza. Stopień zaawansowania prac pozwolił nawznowienie od piątku ruchu pociągów na tej linii.
Przebudowa linii kolejowej nr 405 na odcinku Miastko -Słupsk – Ustka prowadzona od ok. 2 lat ma zostać zakończona w IV kwartale 2019r. Inwestycja warta 165 mln zł (bez VAT) uzyskała blisko 85 proc.dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Realizowanajest przez spółkę akcyjną PKP PLK.
Na trasie Miastko – Słupsk kończą się „zasadnicze prace”,zmodernizowanych zostało 12 stacji i przystanków m.in. w Miastku, Kępicach iKobylnicy Słupskiej, co pozwala na wznowienie od piątku (5 lipca) ruchupociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej. Przebudowane peronyzyskały funkcjonalne oświetlenie, są też wyższe, co ma zapewnić pasażeromwygodne i bezpieczne wsiadanie do pociągów. W Kępicach powstało nowe przejściepod torami. Na modernizowanych peronach zamontowane zostaną jeszcze nowe wiaty,gabloty informacyjne, oznakowanie oraz ławki.
Trwają prace wykończeniowe w przejściu podziemnym na stacjiw Miastku. Remontowany jest też mur oporowy. Prowadzone są prace przy wymianienawierzchni na dojazdach do przejazdów kolejowo-drogowych. Trwa montaż urządzeńsystemu sterowania ruchem kolejowym, by z końcem roku uruchomić nowe mijanki wKawczach, Kępicach, Słonowicach i Charnowie Słupskim, co zwiększy przepustowośćlinii.
Na okres wakacyjny wstrzymano prace torowe na trasie Słupsk– Ustka. 20 czerwca br. uruchomiono pociągi wakacyjne, by podróżni moglidojechać nad morze. Roboty prowadzone są bez wpływu na ruch pociągów, w tym nadrugim peronie w Ustce i na moście nad rzeka Słupią.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przebudowa linii kolejowej nr 405 na odcinku Miastko –Słupsk – Ustka ma poprawić komfort obsługi pasażerów na 18 przystankach istacjach. Bezpieczeństwo podróżnych ma wzrosnąć dzięki wymianie urządzeń sterowaniaruchem kolejowym, przebudowie 52 przejazdów kolejowo-drogowych i 12 obiektówinżynieryjnych. Zgodnie z informacją podaną przez biuro prasowe PKP PLK, pozakończeniu inwestycji przejazd między Szczecinkiem a Słupskiem ma się skrócićo ok. 12 minut.
„