Na E30 ERTMS od Bombardiera
inforail
18.02.2013 10:40
Na E30 ERTMS od Bombardiera
Bombardier Transportation dostarczy swoje rozwiązanie INTERFLO 450 ERTMS Poziom 2 na odcinek Legnica –Wrocław –Opole linii E30. Kontrakt jest częścią programu modernizacji Paneuropejskich Korytarzy Transportowych, który zapewni interoperacyjność na liniach kolejowych w Polsce. Jego wartość szacowana jest na około 35 milionów PLN (8 milionów euro, 11 milionów USD). Podpisanie umowy na montaż systemu ERTMS na trasie Legnica –Wrocław –Opole jest ważnym krokiem w kierunku stworzenia sieci nowoczesnych linii kolejowych w Polsce spełniających europejskie standardy –mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. To już trzeci projekt dostawy systemu ERTMS Poziom 2 przez firmę Bombardier w Polsce. Wynikiem tego przedsięwzięcia, przewidzianego do realizacji w ciągu 26 miesięcy, będzie połączenie z odcinkiem Legnica –Węgliniec –Bielawa Dolna linii E30, na którym również firma Bombardier prowadzi pilotażowe wdrożenie systemu ERTMS Poziom 2 w Polsce. Ponadto, komercyjne wdrożenie technologii ERTMS firmy Bombardier trwa na odcinku Warszawa –Gdynia linii E65. Ten najnowszy kontrakt odzwierciedla mocną pozycję naszego sprawdzonego na świecie systemu ERTMS, a także nasze doświadczenie w realizacji projektów w Polsce. Dzięki coraz większej liczbie kontraktów nasza innowacyjna technologia zapewni możliwość szybszego i sprawniejszego przemieszczania się po Polsce i Europie –mówi Peter Cedervall, Prezes Dywizji Rail Control Solutions, Bombardier Transportation.
Najnowszy projekt implementacji systemu ERTMS jest już trzecim projektem na wdrożenie tego systemu w Polsce, realizowanym przez zakład Bombardier Transportation z Katowic. Bardzo się cieszę, że dostarczane przez naszą firmę rozwiązania po raz kolejny zyskały uznanie PKP Polskich Linii Kolejowych –dodaje Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.
Rozwiązania Bombardier Transportation są wykorzystywane w lub zostały dostarczane do ponad 2500 pojazdów oraz na 15 000 km torów w 16 krajach. Od 2009 roku rozwiązanie INTERFLO 450 Poziom 2 jest eksploatowane na liniach najwyższych prędkości w Chinach. Zostało ono dopuszczone do eksploatacji komercyjnej na linii Amsterdam-Utrecht w Holandii, która jest jedną z najbardziej obciążonych linii magistralnych w Europie. W 2010 roku system został również uruchomiony na linii Botnia – pierwszej linii wysokich prędkości objętej sterowaniem przez system ERTMS Poziom 2 w Szwecji.
Ponadto, technologia ERTMS firmy Bombardier została zabudowana w Chorwacji, Korei, Szwajcarii, Hiszpanii i na Tajwanie. W Algierii i w Polsce realizowane są pierwsze na tych rynkach projekty w tym zakresie, a w Szwecji i Norwegii duże umowy ramowe. Poza tym, Bombardier odgrywa czołową rolę we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań, dostarczywszy na linię Västerdals w Szwecji pierwszy na świecie system ERTMS Regional, czyli rozwiązanie INTERFLO 550 dla linii regionalnych.
Oferta rozwiązań firmy Bombardier dla transportu szynowego minimalizuje ograniczenia istniejących sieci aglomeracyjnych. Obejmuje ona pełną gamę rozwiązań BOMBARDIER CITYFLO dla komunikacji miejskiej, od systemów sterowanych ręcznie do całkowicie zautomatyzowanych, jak również systemów opartych na łączności radiowej. Ponadto, oferta obejmuje rozwiązania INTERFLO dla kolejowych linii magistralnych –od systemów konwencjonalnych do systemu ERTMS Poziom 2. Firma Bombardier ma również w swojej ofercie pełny asortyment przytorowych oraz pokładowych urządzeń sterowania ruchem.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024