Na co czeka polski rynek taborowy? Okiem Newagu
Wracamy dosprawozdania Newagu za rok 2019, które zawiera nie tylko podsumowanie minionychmiesięcy, ale także wskazanie rynkowych perspektyw. Na co zatem liczy firma zNowego Sącza? Punktów jest kilkanaście.
W segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych czeka nasrozstrzygnięcie ogłoszonych na początku roku postępowań prowadzonych przezKoleje Dolnośląskie i Województwo Małopolskie oraz ogłoszenie nowegopostępowania przez PKP SKM w Trójmieście.
30 marca 2020 zakończono dialog techniczny organizowanyprzez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju na zaprojektowanie i dostawę nowych EZTdo obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego. Newag podaje, że monitoruje ioczekuje na dalsze kroki NCBiR w tej sprawie.
W segmencie hybrydowych zespołów trakcyjnych rozstrzygnięto nakorzyść Newagu postępowanie prowadzone przez Województwo Zachodniopomorskie.Czekamy na rozwój wypadków w powtórzonym przetargu Kolei Dolnośląskich. Newagpodaje, że prowadzone są także rozmowy z innymi zainteresowanymi klientami.
W segmencie wagonów osobowych, gdzie głównym Zamawiającymjest PKP Intercity S.A. NEWAG będzie analizował wszystkie postępowania iselektywnie je wybierał kierując się potencjałem marży i wymaganych zasobów do zaangażowania.W ubiegłym roku firma nie realizowała takich zamówień.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W segmencie lokomotyw spalinowych planuje się pozyskać kilkazamówień na modernizację lokomotyw spalinowych SM42 i SM48 z rynku przewoźnikówprywatnych.
W segmencie lokomotyw elektrycznych kontynuowane będą rozmowyz kilkoma przewoźnikami towarowymi zainteresowanymi zakupem lokomotyw cztero isześcioosiowych. Newag oczekuje na rozstrzygnięcie przetargu ogłoszonego przezPol-Miedź Trans, na dostawę jednej lokomotywy. Trwa także postępowanieogłoszone przez PKP Intercity na dostawę 10 (opcja +5) lokomotywwielosystemowych.
„