Możliwa dalsza eksploatacja ED74 w PKP Intercity
Sprzedaż jednostekED74 nie jest już jedynym rozwiązaniem, dotyczącym przeszłości tych składów. Tojedna z trzech alternatyw. Przewoźnik bierze też pod uwagę ich wydzierżawieniealbo wykonanie napraw i dalszą eksploatację. Jeszcze kilkanaście tygodni temuwydawało się, że decyzja w sprawie sprzedaży ?Edyt? została podjęta.
Wybór opcji zostanie dokonany w oparciu o analizę kosztów ikorzyści każdej z nich, z uwzględnieniem interesów Spółki oraz jej roli wsystemie przewozów pasażerskich w Polsce ? poinformował Kazimierz Smoliński, SekretarzStanu w MIB. PKP Intercity planują eksploatację tych pojazdów do czasukonieczności wykonania przeglądu poziomu utrzymania P4, który wynika z cykluprzeglądowo-naprawczego wskazanego w Dokumentacji Systemu Utrzymania. Potem trzebabędzie podjąć tę decyzję.
Obecnie PKP Intercity SA posiada 14 elektrycznych zespołówtrakcyjnych serii ED 74 (w eksploatacji jest 7 sztuk), które posiadają ważneświadectwa sprawności technicznej. Podstawą wykonania napraw 4 poziomu utrzymaniatechnicznego dla 7 sztuk pojazdów tej serii była utrata ważności świadectwsprawności technicznej tych pojazdów według określonych warunków w DokumentacjiSystemu Utrzymania (DSU), którą zatwierdził do stosowania Prezes UrzęduTransportu Kolejowego. Koszt wykonanych napraw wyniósł :
w roku 2012 dla 1 ezt w wysokości 1 432 015,20 zł netto,
w roku 2013 dla 5 ezt w wysokości 8 045 262,25 zł netto (1609 052,45 zł netto /1 szt.),
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
w roku 2014 dla 1 ezt w wysokości 1 748 000,00 zł netto.
PKP Intercity poinformowały, iż w kwestii dotyczącejpozostałych pojazdów serii ED74 (poza powyżej wymienionymi) powołany zostałspecjalny zespół mający na celu przeprowadzenie postępowania wyjaśniającegodotyczącego braku eksploatacji przez Spółkę przedmiotowych pojazdów kolejowych.
„