Mosty u Jablunkova: Modernizacja linii Bogumin – Czadca
inforail
07.01.2008 15:23
Mosty u Jablunkova: Modernizacja linii Bogumin – Czadca
Koleje czeskie postępują w pracach modernizacyjnych swoich głównych szlaków kolejowych. Obecnie prace przeniosły się na trasę Bohumin –Czadca, gdzie uroczyście rozpoczęto prace już 20 listopada 2007 na odcinku Bystřice nad Olší- Mosty u Jablunkova –granica Republiki Czeskiej. Odcinek ten ma zaledwie 20km, jednak przebiega przez górzysty teren Beskidów i wymaga dużych inwestycji. Podobnie jak podczas innych modernizacji w Czechach głównym celem jest zwiększenie dopuszczalnej prędkości maksymalnej z obecnych 100km/h do docelowych 160km/h. Na odcinku tym znajdują się trzy stacje kolejowe oraz trzy przystanki. Dodatkowo zostanie wymieniona nawierzchnia, podtorze oraz sieć trakcyjna na całej trasie, wymienione urządzenia zabezpieczania ruchu, 15 przejazdów kolejowych oraz 22 mosty. Wybudowane zostaną również 4 mosty, pięć przejść podziemnych, perony zyskają standardową wysokość 550mm nad główką szyny oraz zadaszenie przynajmniej na części. Jednak największą inwestycją jest przebudowa tunelów położonych przy mieście Mosty u Jablunkova. Na chwilę obecną istnieją dwa osobne tunele, mieszczące po jednym torze. Pierwszy tunel pamięta jeszcze czasy budowy tej linii jako kolej Bogumińsko –Koszycka, natomiast drugi dobudowano około 80 lat temu. To właśnie od tego drugiego tunelu rozpoczęto prace modernizacyjne. Ma on długość 608 metrów i przed rozpoczęciem przebudowy można było się nim przejść. Uroczystość ta odbyła się w dniu 17.10.2007 i uświetnił ją ostatni przejazd pociągu tunelem. Ten zaszczyt przypadł wagonowi motorowemu 810 088-5, który pokonał trasę tam i z powrotem. Po tej akcji ruszyły prace budowlane. Docelowo stary tunel zostanie powiększony tak, aby pomieścił dwa tory, więc w efekcie stary tunel przestanie istnieć. Po zakończeniu tych prac tory zostaną wprowadzone do nowego tunelu, a istniejący drugi tunel (pamiętający początek eksploatacji linii) zostanie częściowo zasypany, a częściowo posłuży jako komora ewakuacyjna w razie awarii lub pożaru w tunelu. Zdjęcia z ostatniego dnia oraz projekty na przyszłość można znaleźć pod adresem:
Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024