Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Moskwa: Željieznyje Darogi Jakutii w 2007 uzyskały dwa razy większy zysk, niż w 2006 r.

inforail
01.04.2008 12:27

Jak informuje agencja Interfax, rosyjska prywatna firma kolejowa Željieznyje Darogi Jakutii według słów jej dyrektora generalnego Wasilija Szimochina, w 2007 roku już po raz trzeci zanotowała znaczny zysk, obecnie dwa razy taki niż w 2006 roku. Umożliwił to wzrost przewozów towarowych aż o 30%: z 1,9 mln t w 2006 na 2,37 mln t w 2007 r.
Koleje Željieznyje Darogi Jakutii przewiozły także w 2007 r. 100 tys. pasażerów, co kosztowało 120 mln rubli, ale sprzedaż biletów rekompensowała z tego zaledwie 20 mln rubli – podkreślił Szimochin. Do tego doszła dotacja władz Jakutii w wysokości 16 mln rubli, czyli praktycznie przewozy pasażerskie dokonywano na szkodę zysku prywatnej firmy.
W tym roku do zadań związanych z przewozem dochodzi jeszcze wznowienie prac na budowie odgałęzienia trasy kolejowej od Ułak-Elga do pokładów węgla kamiennego w Elgińsku i zbudowanie brakującego 260-kilometrowego odcinka dwutorowej, zelektryfikowanej linii kolejowej, oraz budowa nowej podbiegunowej linii kolejowej.
Według informacji służby prasowej Republiki Sacha (Jakutii), firmy Transstroj i Mjeczejinwest, 1 marca już rozpoczęły budowę tej magistrali kolejowej z Tyndy przez Bjerkakit i Tommot do Jakucka i dalej na wschód do rzeki Ałdan. Magistrala ta w przyszłości pójdzie dalej przez Magadan i Anadyr do cieśniny Beringa i jeszcze dalej do USA i Kanady. Pierwszy etap połączy miejscowości Ułak i Elga. Trwa także budowa kosztującej ok. 15 mld rubli linii kolejowej Berkakit – Tommot – Jakuck.