Moskwa/Wilno/Kijów: Wyniki finansowe za 2009 kolei RŻD, LG oraz UZ
Jak podało radio Moskwa, czysty zysk rosyjskich kolei RŻD w 2009 roku wyniósł 14 mld rubli –oznajmił prezes kolei W. Jakunin dodając, że pełne rozliczenie towarzystwa kolejowego będzie miało miejsce wiosną. Według prognoz gazety ekonomicznej Kommersant, wpływy te miały wynieść tylko 10-11 mld rubli. Ale już na początku grudnia szef resortu Igor Lewityn podkreślił, że zysk wyniesie około 17,1 mld rubli.
Według informacji radia Wilno oraz czasopisma žurnalas Veidas, w porównaniu z 2008 rokiem, 2009 r. zysk towarzystwa kolejowego Lietuvos Geležinkeliai (LG) spadł aż 2,8-krotnie i wyniósł 15 mln litów (ok.6,5 mln $). Wg słów dyrektora generalnego LG Stasysa Dailydka, przyczyną tego jest fakt, że znacznie spadły przewozy na tych liniach, które przynosiły najwięcej zysku. Jest to m. in. linia do Królewca, gdzie w ubiegłym roku przewozy spadły o ponad połowę przynosząc wpływy 400 mln litów. W innych kierunkach wpływy przewozowe spadły o 30%. W 2009 r. LG za przewozy pasażerskie po raz pierwszy nie otrzymała żadnej subwencji państwowej, która w 2008 r. wyniosła 39 mln litów. Jednocześnie państwu wypłacono 48 mln litów dywidend.
Jak dla radia Kijów oznajmił dyrektor generalny Michajło Kostjuk, ukraińskie koleje państwowe Ukrajinski Zaliznici (UZ) rok 2009 zamknęły czystym zyskiem ok. 200 mln hrywien (ok. 25 mln $). Według planów na rok 2009, UZ powinny były uzyskać czysty zysk w wysokości 245 mln hrywien (ok 30 mln $). Dochody w tym czasie wyniosły 39 mld hrywien (ok 4,8 mld $), podczas kiedy plan roczny opiewał tylko na 38,3 mld hrywien (ok.4,78 mld $).