Moskwa: Most na Amurze na granicy z Chinami

inforail
23.09.2009 17:24

Jak informuje radio władywostockie, prywatna firma metalurgiczno-górnicza Petropavlovsk oraz rosyjskie koleje RŻD wspólnie będą budować linie kolejowe do bogatych pokładów złóż mineralnych na Dalekim Wschodzie. Akcjami firmy Petropavlovsk dysponuje firma Aricom, oraz notowana na giełdzie w Londynie firma Peter Hambro Mining. Budowa będzie miała miejsce na terenie Guberni Amurskiej. Wspólnie zbudowana zostanie linia kolejowa Szymanowskaja –Gar oraz pod wioską Niżnieleninskoje za cenę około 4,2 mld rubli 2,3-kilometrowy most kolejowy na rzece Amur na granicy z Chinami, a także modernizacja podchodzącej do mostu linii kolejowej Birobidżan –Leninsk. Dzięki temu produkty metalurgiczne firmy Petropavlovsk łatwiej będzie można przewozić do odbiorców. Petropavlovsk pracuje już nad realizacją projektu wydobycia i odlewu złóż mineralnych w rejonie Olekminska, Kimkano-Sutarska i Garinska. Przewóz kolejowy produktów tych zakładów metalurgicznych znajdujących się na terenie tych złóż znacznie zwiększy przewozy kolejowe na terenie Dalekiego Wschodu Rosji z 1,5 mln t do 9,6 mln t rocznie. Kontrakt zawarty między Petropavlovskiem i koleją przewiduje pierwszeństwo przy przewozach swoich produktów oraz ulgi taryfowe.