Moskwa: Do olimpiady z Moskwy do Soczu o połowę krócej
inforail
17.10.2007 11:40
Moskwa: Do olimpiady z Moskwy do Soczu o połowę krócej
Jak informuje służba prasowa rosyjskich kolei РЖД-RŽD oraz agencja RŽD Partner —na posiedzeniu komitetu naukowo-technicznego i inwestycyjnego РЖД-RŽD, wiceprezes i główny inżynier РЖД-RŽD Walentyn Gapanowicz powiedział: „kierunek centrum—południe jest jednym z najważniejszych w sieci kolei Rosji, szczególnie biorąc pod uwagę zbliżającą się XXII Olimpiadę Zimową 2014 roku w Soczi. Ponieważ nie tylko w okresie letnim, bardzo wielu wczasowiczów wybiera się na południowo-zachodnie zbocza Kaukazu, trzeba w tym kierunku jeszcze bardziej zwiększyć szybkość pociągów.“Jak wiadomo, w 2006 roku przewieziono tu blisko 7 milionów pasażerów. Rekordowa ilość nawet na sowieckie warunki.
Jak wiadomo, jeszcze nie tak dawno, w jednej ze swoich wypowiedzi prezes kolei РЖД-RŽD Władymir Jakunin mówił o konieczności skrócenia przejazdu z Moskwy do Soczi i Adleru do jednej doby. Tymczasem inż. Gapanowicz mówi już o 14-15 godzinach przejazdu, czyli odjęciu z rozkładu jazdy dalszych dziesięciu godzin. Według planów inż. Gapanowicza, na trasie Moskwa–Kursk–Rostów na Donie–Krasnodar–Tuapse–Soczi–Adler trzeba wprowadzić ruch pociągów rozwijających szybkość ponad 200 km/godz. Pozwoli to skrócić czas przejazdu na tej linii do połowy, do 14-15,5 godzin z obecnych blisko 30.
Tylko zbudowanie nowej 375-kilometrowej linii omijającej terytorium Ukrainy kosztować będzie około 112,5 miliardów rubli. Jak wiadomo bowiem, pociągi jadące z Moskwy do Soczi, obecnie przejeżdżają przez wschodnie rubieże Ukrainy, i dlatego dwukrotnie podlegają odprawie celno-paszportowej, co samo w sobie znacznie przedłuża jazdę. Sprawę gmatwa jeszcze fakt coraz bardziej oziębiających się stosunków Rosji z wytrwale pędzącą w stronę członkowstwa unijnego Ukrainą, co jeszcze dalej zwiększa postoje pociągów na ukraińsko-rosyjskich przejściach granicznych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024