Moskwa: 890 mld rubli w kolej na Dalekim Wschodzie Rosji

inforail
31.01.2008 13:55

Jak informuje służba prasowa rosyjskich kolei РЖД/RŽD oraz agencja RIA Nowosti —kierownictwo РЖД/RŽD zatwierdziło program finansowania trzech ważnych projektów rozwoju infrastruktury kolejowej Dalekiego Wschodu Rosji —oznajmił dziennikarzom szef służby prasowej РЖД/RŽD Denis Tripjelec.

„W program inwestycyjny РЖД/RŽD na 2008 rok, włączono projekt „Rozwój infrastruktury kolejowej w rejonie zatoki Koźmino pod Nachodką dla przesyłki pociągów naftowych“—powiedział Tripjelec. Projekt przewiduje modernizację na terenie regionu Primorje odcinka kolejowego Kuźniecowo – Chmyłowskij, oraz budowę odpowiedniego ropociągu do przeładunków o ilości 15 mln t rocznie od stacji Skoworodino Amurskoj do zatoki Koźmino.

Na terenie regionu Primorje, w 2008 realizowany zostanie także inny nader ważny projekt: budowa węzła komunikacyjnego „Kuzbass – Dalniewastocznij uzeł“. Projekt przewiduje nie tylko przebudowę i modernizację tutejszych linii kolejowych, ale także budowę nowoczesnego systemu automatyki i telekomunikacji kolejowej oraz zaopatrzenia trakcyjnego w prąd. Pozwoli to ulepszyć przewozy towarowe na terenie Dalekowschodniej DOKP do portów morskich regionu Primorje.

„Bardzo ważne znaczenie posiada poprawa i rozbudowa połączeń kolejowych do dwóch ważnych portów regionu Chabarowska: Wanino i Sowieckaja Gawań“—podkreślił szef służby prasowej РЖД/RŽD Denis Tripjelec. Projekt przebudowy i modernizacji linii kolejowej Komsomolsk na Amurje – Sowieckaja Gawań przewiduje budowę zupełnie nowego tunelu Kuźniecowskiego. „Projekt przewiduje także budowę omijającej linii kolejowej między stacjami Oune – Wysokogornaja, jak również modernizację stacji kolejowych Wysokogornaja, Toki, Tumnin, oraz budowę kilku nowych rozjazdów.

Na realizację projektu do 2016 przeznaczono 60 mld rubli“—powiedział Tripjelec. Wszystkie inwestycje, które dokonane zostaną w ramach „Strategicznego programu rozwoju Dalniewastocznoj (Dalekowschodniej) kolei w okresie do 2030 roku“przeznaczona zostanie suma 890 mld rubli. Z tego 22 miliardów wydanych zostanie w 2008 roku, co w stosunku do 2007 roku oznacza wzrost 35,7%. Projekt przewiduje nie tylko modernizację i rozbudowę infrastruktury kolejowej, ale także zakup zupełnie nowego nowoczesnego taboru.