TransInfo Archiwum|Inforail|Wydarzenia|Mościbrody: „Nowe twarze – nowe wyzwania na rynku budownictwa kolejowego w Polsce”
Mościbrody: „Nowe twarze – nowe wyzwania na rynku budownictwa kolejowego w Polsce”
inforail
19.12.2007 13:40
Mościbrody: „Nowe twarze – nowe wyzwania na rynku budownictwa kolejowego w Polsce”
W mikołajkowy piątek, 6 grudnia br. w Mościbrodach odbyło się seminarium 'Nowe twarze – nowe wyzwania na rynku budownictwa kolejowego w Polsce’.
Okazją do zorganizowania spotkania stało się rozpoczęcie robót w zakresie kontraktu nr 2001/PL16/P/PT/012-04 lot B, na roboty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach projektu ISPA/FS nr 2001/PL/16/P/PT/012 – 'Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol’.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz reprezentanci wykonawcy projektu – konsorcjum firm w składzie:STRABAG Sp. z o.o. – spółka, która zajmie się modernizacją peronów i obiektów inżynieryjnych, STRABAG AG, odpowiedzialnego za prace nawierzchniowe, TRAKCE a.s., które zajmie się modernizacją sieci trakcyjnej oraz biuro projektowe SUDOP PRAHA a.s. Do głównych podwykonawców robót należą: Tanskol Kielce, Thales Poznań, Elmo Siedlce i Mikst Węgrów.
Celem prac modernizacyjnych jest dostosowanie ww. odcinka do parametrów wymaganych przepisami unijnymi poprzez wykonanie robót nawierzchniowych i podtorowych wraz z odnowieniem oraz modernizacją obiektów inżynierskich i inżynieryjnych, a także robót towarzyszących na odcinku Łuków-Międzyrzec Podlaski.
W trakcie seminarium zebranym gościom przedstawiono prezentacje dot. kolejnych etapów realizacji projektu, kosztów i terminów jego wykonania oraz oczekiwanych efektów w tym min.:
zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania linii przez zastosowanie najnowszych rozwiązań technicznych i technologicznych
przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h, a towarowych 120 km/h
ograniczenie hałasu i drgań
wyposażenie stacji w urządzenia dla osób niepełnosprawnych
poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo – drogowych.
Seminarium zakończyła Pani Agnieszka Sufata-Pawlak Członek Zarządu PKP PLK S.A., wyrażając nadzieję na ogromne zaangażowanie wszystkich w realizację tego tak ważnego projektu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024