Montaż Wi-Fi w Pendolino zakończony, a wybór miejsc w pociągu staje się prostszy

inforail
27.11.2019 13:45

Podróżni mogąkorzystać z Wi-Fi już we wszystkich dostępnych pojazdach Pendolino. To niekoniec pozytywnych informacji dla pasażerów. Od teraz kupując bilety naprzejazd w nowym rocznym rozkładzie jazdy pociągiem typu EZT, pasażerowie mogąw łatwy sposób wybrać miejsce w członie, w którym chcą podróżować.

Pierwsza jednostka Pendolino została wyposażona w Wi-Fi wgrudniu 2018 roku. Od tego czasu, zgodnie z przyjętym harmonogramem, trwałmontaż Wi-Fi we wszystkich użytkowanych aktualnie pociągach kategorii ExpressInterCity Premium (EIP). Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zakończył sięplanowo, w listopadzie 2019 r.

Cały sektor kolejowy staje się coraz nowocześniejszy. Dziękitemu pasażerowie chcą podróżować pociągami i wiedzą, że jest to środektransportu, który spełni ich oczekiwania dotyczące podróży. Wi-Fi w Pendolino igraficzna prezentacja miejsc to kolejne wdrożone przez PKP Intercityudogodnienia zapewniające komfort na każdym etapie podróży. Konsekwentniedążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej– mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Obecnie dostęp do bezprzewodowego internetu jest zapewnionyw 341 składach i wagonach przewoźnika. Z usługi można skorzystać w 19 pociągachPendolino, 20 jednostkach PesaDART i 20 składach FLIRT3 oraz 282 wagonachnależących do PKP Intercity. Montaż Wi-Fi w ostatnim, dwudziestym składziePendolino, który aktualnie jest naprawiany we Włoszech, odbędzie się po jegopowrocie do Polski. Zgodnie z założeniami realizowanego przez spółkę programuinwestycyjnego „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, do 2023roku z bezprzewodowego internetu będzie można skorzystać w co najmniej 77%pociągów przewoźnika.

Usługa darmowego bezprzewodowego internetu cieszy się dużymzainteresowaniem podróżnych. W ciągu 10 miesięcy funkcjonowania Wi-Fi wpociągach EIP skorzystało z niego ponad 708 tysięcy pasażerów, co daje średnio2330 osoby dziennie. Wraz ze wzrostem dostępności usługi, rośnie teżzainteresowanie – w październiku 2019 r. z darmowego dostępu do internetukorzystało średnio 4846 osób każdego dnia. Od początku stycznia do końcapaździernika 2019 r. pasażerowie PKP Intercity pobierali średnio 583 GB danychdziennie.

W październiku każdy zalogowany użytkownik korzystał z Wi-Fiśrednio przez ok. 1 godzinę i 58 minut, co pokazuje, że internet towarzyszypasażerom pociągów Pendolino przez znaczną część podróży.

Stale rosnąca liczbapasażerów pokazuje, że wyruszając w podróż, Polacy częściej wybierają kolej.Przekonują ich do tego coraz nowocześniejsza flota oraz kolejne udogodnienia napokładzie pociągów. Graficzna prezentacja miejsc to rozwiązanie, dzięki któremukażdy może w intuicyjny sposób wybrać najlepsze dla siebie miejsce, zgodnie zeswoimi preferencjami czy potrzebami – przekonuje Marek Chraniuk, PrezesZarządu PKP Intercity.

Wybór miejsc stajesię prostszy

PKP Intercity wprowadziło także kolejne udogodnienie dlapodróżnych. Pasażerowie pociągów Pendolino, Flirt3 i PesaDART, czylinowoczesnych składów zespolonych, mają możliwość łatwego wyboru miejsc na mapieczłonu pociągu, w którym planują podróżować. Rozwiązanie to wprowadzone zostałodla połączeń realizowanych od 15 grudnia br., czyli od dnia wejścia w życie nowegorocznego rozkładu jazdy.

Graficzna prezentacja miejsc pojawia się po wyborzekonkretnego połączenia oraz wskazaniu liczby pasażerów i ewentualnych ulg imprzysługujących, a także określeniu, czy pasażer potrzebuje skorzystać z miejscspecjalnych, takich jak np. dla osób z niepełnosprawnościami, w przedzialerodzinnym czy dla osób z rowerem. Na dole ekranu wystarczy nacisnąć przycisk”Wybierz miejsce ze schematu”. Wyświetla się wówczas schemat układumiejsc w danej części pociągu, które można łatwo zaznaczyć. Na tym etapiepasażer może zdecydować, czy woli siedzieć przy oknie czy przy korytarzu.Zobaczy, gdzie jest wejście, toaleta, miejsce na bagaże. Nowe rozwiązanieułatwia także wybieranie miejsc obok siebie w przypadku podróży z rodziną czyznajomymi.

Inwestycja w udoskonalanie internetowego systemu sprzedażyjest odpowiedzią na rosnącą popularność tego sposobu kupowania biletów. Wpierwszych trzech kwartałach 2019 roku bilety za pośrednictwem stronyinternetowej intercity.pl lub aplikacji mobilnej kupiło 46% pasażerów, kasywybrało 42%. W pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku udział sprzedażybiletów zakupionych zdalnie wyniósł 41%, a w kasie – 47%.