Mołdawia: CFM liczą na pomoc EBOR i EBI
Minister transportu i infrastruktury drogowej Mołdawii Anatol Salaru, ma nadzieję na pomoc finansową w wysokości 50-60 mln euro od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) na modernizację krajowego systemu kolejowego. Modernizacja jest głównym priorytetem dla Kolei Mołdawskiej (CFM). Średni wiek taboru eksploatowanego przez przewoźnika to 30 lat. Same CFM nie są w stanie przeprowadzić inwestycji, ponieważ cierpią na brak zysków. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 roku Mołdawskie Koleje straciły rekordową sumę 165 mld Leu (US $ 13.5m), to wzrost o 283% wzrost porównaniu z 2011 rokiem. Na regenerację pięciu składów do obsługi połączenia Kiszyniów –Ocnita przewoźnik mógł pozwolić sobie dzięki pożyczce z Rosji.