Modernizować nie kupować, kolejne wagony na czeskich torach
inforail
03.09.2013 14:01
Modernizować nie kupować, kolejne wagony na czeskich torach
Od sierpnia tego roku pasażerowie pociągów Ex, IC i EC, kursujących m.in. na trasach Praga – Žilina i Bohumin –Breclav mogą korzystać ze zmodernizowanych, przez Pars nova, wagonów. Włączenie tych jednostek do składów było możliwe dzięki wydaniu zezwolenia o dopuszczeniu ich do ruchu przez czeski odpowiednik UTK. Nastąpiło to 25 lipca 2013 roku. Kilka dni później Koleje Czeskie zakończyły proces przygotowywania wagonów do wprowadzania do ruchu z pasażerami. Do połowy 2014 roku możemy spodziewać się kolejnych z czterdziestu zmodernizowanych wagonów pasażerskich w barwach Ceskich Drah.
’ Pasażerowie powinni być zadowoleni, zwłaszcza, że modernizacja objęła przede wszystkim wnętrza wagonów. W wygodnych fotelach podróżni będą mogli zrelaksować się podczas jazdy pociągiem. Dodatkowo komfort poprawi zainstalowana w każdym wagonie klimatyzacja czy gniazdka elektryczne przy każdym fotelu. Wagony są też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także rowerzystów i matek z dziećmi. To z myślą o nich zostały odpowiednio przygotowane toalety, które funkcjonują w obiegu zamkniętym. Jest też czytelna informacja pasażerska, a także system rezerwacji miejsc”–zachwala wagony TomášIgnačák, szef firmy, która wykonała ich modernizację.
W wagonach modernizacji poddane zostały także elementy gołym okiem niewidoczne dla pasażerów, a więc ich wyposażenie techniczne, podwozie, układ hamulcowy. Dzięki temu wagony spełniają normy europejskie, zgodne z TSI. To najwyższe standardy bezpieczeństwa na kolei. Dzięki temu wagony mogą być eksploatowane w składach pociągów międzynarodowych, kursujących z Pragi i Bohumina do Budapesztu. Jak wspomnieliśmy wyżej wagony zostały również skierowane do obsługi linii Praga- Žilina.
Modernizacja wagonów jest jednym z priorytetowych punktów strategii odnowy tabory CD. To opcja tańsza niż zakup nowego taboru, stąd też zrezygnowano z zakupu kolejnych RailJetów. Zapewnia jednak podniesienie komfortu koleją na terenie Czech i w pociągach międzynarodowych, uruchamianych przez Ceske Drahy. Jak wspomnieliśmy kontrakt z Pars nova obejmuje modernizację 40 wagonów, typu Bmee. Plany modernizacyjne sięgają roku 2012, kiedy to, w lutym, podpisana została umowa. Rok później pierwszy wagon, można powiedzieć prototypowy, został ukończony i skierowany na testy, zakończone w lipcu br.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024