Modernizacje za obligacje
inforail
30.03.2012 13:13
Modernizacje za obligacje
Przedstawiciele Banku Gospodarstwa Krajowego i spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zawarli w piątek umowę dotyczącą emisji obligacji o wartości 55 mln zł. Z tych pieniędzy przewoźnik będzie finansował inwestycje w tabor i infrastrukturę. BGK będzie agentem emisji i gwarantem objęcia obligacji. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone jako wkład własny do inwestycji w m.in. modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Modernizacja pociągów to część szerszego projektu realizowanego przez spółkę, który obejmuje m.in. częściową modernizację urządzeń oraz peronów linii kolejowej Gdańsk Główny-Rumia oraz budowę nowego przystanku kolejowego Gdańsk-Śródmieście. Pod koniec grudnia ub.r. spółka podpisała z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych. Spółka otrzyma 167 mln zł z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ponad 351 mln zł. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zarządza i administruje linią kolejową nr 250 Gdańsk Główny-Rumia oraz prowadzi na tej linii kolejowe przewozy osób. Spółka przewozi też pasażerów w województwie pomorskim, na liniach zarządzanych przez PKP PLK.
Przypomnijmy, że przetarg na modernizację 21 ezt PKP SKM został już ogłoszony. Swoje oferty złożyły trzy firmy:
1. Konsorcjum Tabor Szynowy Opole oraz Skoda Polska –wartość oferty 128,86 mln zł;
2. Konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki –wartość oferty 141,52 mln zł;
3. Newag –174,61 mln zł. To drugie podejście do przetargu. Za pierwszym razem nie udało się podpisać umowy z Newagiem. Miejmy nadzieję, że dzięki podpisaniu umowy z BGK uda się tym razem przeprowadzić modernizację składów kursujących w barwach PKP SKM. Przypomnijmy, że przewoźnik na modernizację pociągów chce przeznaczyć nieco ponad 139 mln zł. Zamówienie jest współfinansowane z ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 –2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024