Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja trójmiejskich składów – podejście drugie

inforail
17.06.2013 14:19
Trójmiejska SKM ogłosiła kolejny przetarg na wykonanie modernizacji 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 z prawem opcji rozszerzenia modernizacji do 21 ezt-ów tej samej serii. To drugie podejście przewoźnika do tych robót. Za pierwszym razem wybrana została oferta konsorcjum Skoda –TS Opole. Ze względu na kłopoty opolskiej firmy i już ponad roczne opóźnienie PKP SKM zdecydowała się na ogłoszenie nowego przetargu. Przypomnijmy, że konsorcjum Skoda –TS Opole, pokonało Newag i PESĘ. Wielce prawdopodobne jest, że to właśnie ktoś z tej dwójki zgarnie teraz zamówienie. Termin realizacji prac to 13 miesięcy od dnia podpisania umowy. Oferty można składać do 22 lipca 2013 roku. Zakres robót, jakie przewoźnik chce wykonać w ramach modernizacji jednostek nie zmienił się w porównaniu z pierwszym podejściem. Prace są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. O powtórzone zamówienie mogą ubiegać się firmy, które wykażą się stosownym doświadczeniem, a więc zrealizowaniem modernizacji lub produkcji co najmniej sześciu pasażerskich pojazdów kolejowych z napędem elektrycznym z zastosowaniem falowników trakcyjnych i silników asynchronicznych w tych pojazdach, o wartości zamówienia nie mniejszej niż 30 milionów złotych netto, w okresie ostatnich 36 miesięcy przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. Jedyne kryterium wyboru to cena.     
Kolejne trójmiejskie jednostki czekają na modernizację