Modernizacja trasy Wrocław-Poznań ? stan prac

inforail
24.03.2016 11:21

Krótsza ibezpieczniejsza podróż, a także komfortowa obsługa pasażerów za sprawąnowoczesnej i przyjaznej infrastruktury pasażerskiej ? to efekty prowadzonych przezPKP PLK prac pomiędzy Poznaniem a Czempiniem, które zakończą się jeszcze w tymroku.

Spółka poinformowała, że prace na 32 km odcinku trasyWrocław ? Poznań idą sprawnie i zgodnie z harmonogramem. Po ich zakończeniupociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu podróż z Czempinia do Poznaniaskróci się o 30 minut.

Modernizacja linii kolejowej Wrocław ? Poznań, na odcinkuPoznań ? Czempiń wkracza w zasadniczy etap. Na stacji Czempiń od 21 marcapasażerowie mogą korzystać z nowego peronu i przejścia pod torami. Powyremontowanych torach pociągi pojadą szybciej, co skróci czas podróży pomiędzyPoznaniem a Czempiniem i na trasie do Wrocławia. Możliwy będzie przejazd pociągówz prędkością nawet 160 km/h ? informują PKP PLK.

Obecnie między Luboniem a Puszczykówkiem wymieniany jesttor, montowane są nowe słupy i sieć trakcyjna. Poprawi się standard obsługipodróżnych. Zmodernizowane perony wyposażone będą w wiaty, ławki, tabliceinformacyjne oraz czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do obsługiosób niepełnosprawnych. Wyremontowane zostaną także obiekty inżynieryjne, adzięki przebudowie 9 przejazdów kolejowo ? drogowych wzrośnie poziombezpieczeństwa. Prace obejmą także m.in. modernizację torów, sieci trakcyjnej iperonów na stacji Mosina oraz położenie nowego toru i zamontowanie słupów isieci trakcyjnej między Mosiną a Puszczykówkiem.

Wiadukty ułatwiąpodróż

Wiadukt kolejowy na ul. Czechosłowackiej zastąpinewralgiczny przejazd w poziomie szyn. Wiosną rozpoczęły się zasadnicze prace.Po wykonaniu robót, również tych prowadzonych przez miasto, mieszkańcy zyskająbezpieczny przejazd z szeroką jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową. Zchodnika bezpośrednio na perony przystanku Poznań Dębiec, będzie można wejśćzadaszonymi schodami lub wjechać windami. Zakończenie kolejowej części wiaduktuplanowane jest w lipcu br.

Bezkolizyjny przejazd między Poznaniem a Mosiną zapewniwiadukt w Łęczycy. Powstający obiekt zastąpi istniejący przejazd kolejowo ?drogowy. Podobnym ułatwieniem będzie wiadukt kolejowy w Mosinie na ul. Śremskiej. Prace przy nimrozpoczną się w kwietniu. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2016 r.

Umowy na zakończenie robót modernizacyjnych, na liniikolejowej E59 zostały podpisane w ramach projektu POIiŚ 7.1-5.1 ?Modernizacjalinii kolejowej E59 na odcinku Wrocław ? Poznań, Etap III, odcinek Czempiń ?Poznań ? faza II.? Wartość kontynuowanych robót to około 360 mln zł.Zakończenie całości prac zaplanowane jest na koniec 2016 r.