Modernizacja stacji kolejowej Zielona Góra na finiszu
Podróżujący ze stacjikolejowej Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej.Wygodne przejścia na perony zapewnia zadaszenie i rozbudowane przejściepodziemne. Niebawem formalnie zakończy się modernizacja stacji i jej otoczenia.
Jak poinformował w czwartek Radosław Śledziński z zespołuprasowego PKP PLK SA, na stacji kolejowej kończą się właśnie odbioryzrealizowanych zadań.
„Drugi etap inwestycji warty jest 38 mln zł i zostałzrealizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowych S.A. we współpracy z miastem” –powiedział Śledziński.
poprawiło warunki obsługi zielonogórskiej stacji.Przeszklona wiata i nowe oświetlenie zapewnią podróżnym ochronę w trudnychwarunkach atmosferycznych.
Śledziński przypomniał, że w 2019 r. podróżni zyskaliłatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunelrozbudowany do 44 m łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodnedojście do peronów z obu stron miasta.
„Dla osób mających trudności z poruszaniem się jestwinda i pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągupomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille'a zamontowane na poręczach” –wymienił.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja poprawiła również system komunikacji obok stacji.Przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego zapewniła sprawny i bezpieczny ruchkolejowy. Kierowcy zyskali szerszą jezdnię, a piesi korzystają z bezpiecznegodojścia do centrum Zielonej Góry chodnikami oddzielonymi od ulicy barierkami.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały drugi etapinwestycji we współpracy z miastem w ramach projektu dot. modernizacji liniikolejowej nr 273.
„W Zielonej Górze roboty w ramach drugiego etapu rozpoczęłysię w październiku 2017 r. Modernizacja stacji kosztowała ok. 31,7 mln zł, awiaduktu ok. 6,3 mln zł. Formalne zakończenie wszystkich prac jest planowane wnajbliższych tygodniach” – dodał Śledziński.
„