Modernizacja na 20 lat

inforail
05.10.2016 08:16

Zmodernizowanepociągi na pewno pojeżdżą jeszcze 20 lat ? mówi Krzysztof Mamiński, PrezesPrzewozów Regionalnych. Przypomnijmy, o czym pisaliśmy już na łamach InfoRail,że przewoźnik szykuje właśnie przetarg na remonty 36 jednostek.

Wszystkie są już w tej chwili pełnoletnie ? mówi Mamiński.Nawet bardzo ? dodaje. Ale po przeprowadzonej modernizacji składy będąodpowiadać standardom nowego taboru. Będzie nowe wnętrze, klimatyzacja,informacja pasażerska, pudło i system sterowania. To ważne nie tylko z punktuwidzenia pasażera ale też obsługi i maszynisty. Wszystko będzie zgodne zobowiązującymi standardami i przepisami ? mówi Mamiński.

Szef Przewozów Regionalnych nie ukrywa, że lepiej kupowaćniż modernizować. Liczy się jednak kasa. Modernizacja to koszt 7-8 mln zł, nowypociąg to 16-18 mln zł ? podkreśla Krzysztof Mamiński. Tu jest odpowiedź napytanie czy kupować czy modernizować. Dziś mamy określoną ilość środków, takzadecydowaliśmy, tak też jest zapisane w programie restrukturyzacji.Modernizacja 36 i zakup 10 nowych pociągów ? wyjaśnia dalej szef przewoźnika.

Ale to nie koniec planów taborowych Przewozów Regionalnych.Po roku 2018 chcielibyśmy rozmawiać z producentami o nowych pociągach. To mogąbyć długie serie i dzięki temu obniżony koszt jednostkowy zakupu. To dajeszanse ? wyjaśnia Mamiński. Przypomnijmy, że Przewozy Regionalne jako spółka wrestrukturyzacji nie może właśnie do 2018 roku korzystać ze środków pomocowych.Jeżeli dziś moglibyśmy z nich skorzystać to do wzięcia byłyby nawet 4 mld zł ?dodaje szef przewoźnika. Wówczas moglibyśmy mówić o olbrzymim procesie wymianytaboru.

W ciągu kilku lat cały tabor przewoźnika, zgodnie zzapowiedziami Krzysztofa Mamińskiego, ma być nowy i zmodernizowany. Trzymamy zasłowo.