Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja i utrzymanie ruchu na trasie Warszawa ? Radom [FILM]

inforail
31.03.2016 12:17

Szczegółowo opracowany rozkład jazdy, zwiększone zestawieniapociągów Kolei Mazowieckich, stały nadzór dyżurnych, dyspozytorów i zespołówtechnicznych PLK oraz ścisłe przestrzeganie harmonogramu przez wykonawcęinwestycji – to działania podejmowane przez przewoźnika oraz zarządcęinfrastruktury podczas modernizacji linii Warszawa ? Radom. Inwestycja naodcinku Warszawa Okęcie ? Czachówek warta jest 460 mln zł.

 Aby zapewnić oczekiwany, sprawny dojazd pasażerów z kierunkuRadomia niezbędna jest kompleksowa modernizacja linii nr 8. Zarządcainfrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz przewoźnik KolejeMazowieckie Sp. z o. o. ściśle współpracują, by maksymalnie ograniczyć wymaganeinwestycją zmiany w obsłudze pasażerów. Obecnie, podczas przebudowy trasyWarszawa Okęcie ? Czachówek, tylko jeden tor pozostaje dla przejazdu pociągów,a na sąsiednim trwają intensywne prace. Obejmują one stację Piaseczno i tory w kierunkuCzachówka.

Ruch regionalnypodczas modernizacji

Polskie Linie Kolejowe wspólnie z Kolejami Mazowieckimiopracowały rozkład kursowania pociągów dostosowany do możliwości linii. Obecnaliczba pociągów na trasie gwarantuje sprawny przejazd jednotorową linią iszybkie udrożnienie szlaku w przypadku usterki urządzeń, taboru lub wypadku. Wrelacji Warszawa Wschodnia ? Radom kursuje 17 pociągów. W porannym ipopołudniowym szczycie (5.30 ? 7.30 oraz 15.00 ? 17.00) przez Piaseczno iWarszawę Okęcie jedzie podobna liczba pociągów, jak przed modernizacją. Pociąg?Radomiak?, dla utrzymania sprawnego przejazdu, kursuje Centralną MagistraląKolejową. Zakres prac na linii wymaga, by cykliczną obsługę pasażerów na trasieGóra Kalwaria ? Czachówek ? Góra Kalwaria czasowo zastępowała komunikacjaautobusowa.

Koleje Mazowieckie dokładnie monitorują sytuację iwykorzystują możliwości linii wg potrzeb pasażerów. Już od 11 kwietnia pociągnr 21906 Radom (13:40) ? Warszawa Wschodnia (16:17) będzie kursował wwydłużonej relacji aż do Pilawy (17:39). Pociąg wyjeżdżający obecnie z Radomiao godz. 16:31 będzie wcześniej tj. o godz. 15:42. Do Warki dojedzie na godzinę16:52, skąd zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza autobusowa o godz. 17:00i dowiezie pasażerów do Piaseczna o godz. 18:22. Pociąg ze stacji SkarżyskoKamienna o godzinie 15:40, będzie kursował 20 minut później niż dotychczas, tj.o 16:00 ? w Radomiu będzie o16:39. Informacje na temat kursowania pociągówmożna na bieżąco śledzić na www.portalpasazera.pl oraz na stronie przewoźnika ?Kolei Mazowieckich.

PLK i KM dla sprawnychpodróży podczas modernizacji

PLK wzmocniły i ściśle kontrolują aktualność informacji dlapodróżnych. Zacieśniono współpracę dyżurnych z obsługą pociągów KM, by dopasażerów jak najszybciej docierały informacje o ewentualnych zmianach wrozkładzie. Drużyny konduktorskie dodatkowo informują podróżnych, jeśliwystępuje przerwa w podróży. PLK dokonała przeglądu instalacji nagłośnienia nastacjach i przystankach. Nad ruchem kolejowym całodobowo czuwa 17 dyżurnychoraz 5 kilkuosobowych zespołówtechnicznych, które w przypadku usterek szybko podejmują działania zapewniającesprawny przejazd pociągów. Utrzymywany jest stały kontakt z PKP Energetyka, byszybko reagować na ew. usterki sieci trakcyjnej. Straż Ochrony Kolei zwiększyłaczęstotliwość nadzoru nad infrastrukturą, szczególnie monitorowane są kable iurządzenia sterowania ruchem. Wykorzystywane są min. fotopułapki i terenowepatrole z psami.

Wykonawca przestrzegaharmonogramu prac

Wykonawca prac prowadzi roboty ze szczególnym uwzględnieniemprzejeżdżających pociągów, a zadania wymagające dłuższych prac blisko toruodbywają się w przerwie pomiędzy przejeżdżającymi pociągami. Wykonawca TrakcjaPRKiI ma zgromadzony niezbędny sprzęt oraz zapas materiałów, co gwarantujeplanowe roboty. Codzienne zadania wykonuje kilkanaście ekip budowlanych,dysponujących blisko 100 specjalistycznymi maszynami i ciężkim sprzętem. Wkwietniu dodatkowo rozpocznie prace wysokowydajny, specjalistyczny sprzęt m.in.oczyszczarka tłucznia i maszyna do układania podkładów kolejowych.

Modernizacja stacjiPiaseczno

Od 13 marca trwa modernizacja stacji w Piasecznie,przebudowa przystanku Zalesie Górne oraz jednego z torów od Piaseczna doCzachówka. Tylko na stację Piaseczno PLK przeznaczyły 55 mln zł Stary peronzastąpią kolejno dwa nowe wyższe, dostosowane do potrzeb osóbniepełnosprawnych. Będą: nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne,megafony oraz ławki. W miejscu starej kładki powstanie nowa, wyposażona wwindy. Bezpieczny i płynny przejazd pociągów zapewni wymiana torów, rozjazdów,sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zakończenie przebudowystacji Piaseczno planowane jest w II kwartale 2017 roku. Prace wykonuje TrakcjaPRKiI.

160 km/h międzyWarszawą a Czachówkiem

Na Warszawie Okęciu stoi już konstrukcja nowej, przedłużonejkładki, która zapewni pasażerom wygodne i bezpieczne dojście na peron. JesieniąPLK planują zakończyć przebudowę na Okęciu. Na przystankach Warszawa Dawidy,Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebranai wykonawca jest na etapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200metrowych peronów.

Na 27-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 8 PLK wymieni77 km torów, zamontuje 101 rozjazdów, nowe urządzenia sterowania ruchem oraz 75km sieci trakcyjnej, zapewniając tym samym płynny i bezpieczny przejazdpociągów z prędkością nawet 160 km/h. Zmodernizowane zostaną 3 stacje oraz 6przystanków między Warszawą Okęciem iCzachówkiem Południowym. Efektem wartej 460 mln zł modernizacji będzieszybsza i wygodniejsza podróż na trasie Warszawa Okęcie ? Czachówek oraz nowoczesnai przyjazna także dla osób niepełnosprawnych infrastruktura pasażerska.