Modernizacja 76 siódemek – SIWZ
I wracamy do tematumodernizacji 76 siódemek PKP Intercity, zaglądając jednocześnie do SIWZ.
Jaki zatem jest zakres modernizacji? Otóż w ramach prac należywykonać m.in.:
1) Montaż ergonomicznego fotela po stronie maszynisty wdwóch kabinach lokomotywy z zapewnieniem pełnego zakresu regulacji foteli (montażwedług potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej);
2) montaż izolacji cieplnej i akustycznej dwóch kabinlokomotywy (ściany, sufit oraz podłoga);
3) zamontowanie klimatyzatorów (schładzanie powietrza) wdwóch kabinach lokomotywy;
4) Wymiana szyb czołowych w dwóch kabinach lokomotywy naszyby klejone z ogrzewaniem elektrycznym i wyprowadzeniem przewodówelektrycznych na kostkę zaciskową nad dolną ramą okienną wewnątrz kabinymaszynisty- jeżeli zamontowane są szyby bez ogrzewania;
5) montaż rolet przeciwsłonecznych na szybach czołowych ibocznych w dwóch kabinach lokomotywy (światło okien zasłonięte w 100%);
6) montaż nowego generatora SHP;
7) zainstalowanie elektronicznych stabilizatorów napięciaobwodu czuwaka aktywnego;
8) instalacja elektronicznych regulatorów temperatury kabinmaszynisty;
9) należy wymienić tradycyjne projektory czołowe naprojektory halogenowe, według potrzeb, jeżeli nie były zamontowane wcześniej;
10) obrócenie boczników silników trakcyjnych o 180 stopni(wyjście przewodów zasilających skierowane w dół), według potrzeb, jeżeli niebyły zamontowane wcześniej;
11) zabudowa drugiego kanału pneumatycznego Radio Stop(wydzielenie w osobny kanał Radio Stop), według potrzeb, jeżeli nie byłyzamontowane wcześniej;
12) wymiana wszelkich elementów i urządzeń lokomotywy, wktórych budowie stosowane są materiały zawierające azbest, na elementy iurządzenia pozbawione jego obecności (między innymi: komory gasikowe stycznikówWN, wykładziny izolacyjno – tłumiące i inne tym podobne), według potrzeb, jeżelinie były zamontowane wcześniej;
13) rozdzielenie obwodów ogrzewania tj. wtyków i gniazd wgprojektu „PKP Intercity” S.A., według potrzeb, jeżeli nie były zamontowanewcześniej;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
14) zabudowa wycieraczek szyb czołowych prawej i lewej (nadgórną krawędzią szyby) z napędem elektrycznym i spryskiwaczami szyb, sterowanejednym włącznikiem i regulatorem elektronicznym umieszczonym po prawej stroniepulpitu maszynisty, umożliwiającym następujące tryby pracy:
– pozycja 0 – wyłączony
– pozycja 1 – praca ciągła
– pozycja 2 – praca przerywana 1-szy zakres czasowy
– pozycja 3 – praca przerywana 2-gi zakres czasowy
– pozycja 4 – praca przerywana 3-ci zakres czasowy
15) zabudowa nowych radiotelefonów cyfrowych umożliwiającłączność w systemie GSM-R/VHF, według potrzeb, jeżeli nie były zamontowanewcześniej;
16) Zamontowanie nowych prędkościomierzy elektronicznych.
Co więcej w lokomotywach mają pojawić się też nowerejestratory danych. Układ rejestratora z prędkościomierzem musi posiadaćŚwiadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu urządzenia przeznaczonego doprowadzenia ruchu kolejowego oraz musi być zgodnym z TSI.
Trzeba będzie wykonać także modernizację szaf sterowniczychWN i NN.
Oprócz modernizacji zamówienie obejmuje wykonanie standardowychprac dla naprawy poziomu P4. Ale są też przewidziane prace wykraczające poza tozadanie. To chociażby: wymiana obręczy zestawu kołowego, wymiana osi zestawukołowego, wymiana kół i łożysk, prace w silnikach trakcyjnych, wymiana odgromnika,szyb, reflektorów czy akumulatorów.
„