Modernizacja 60 wagonów do standardu 141A-20 zakończona (aktualizacja)
PKP Intercity odebrały ostatni zmodernizowany wagon 141A-20. Łącznie przewoźnik ma zatem 60 takich jednostek.
40 z nich zostało zmodernizowanych w ramach zamówienia podstawowego, 20 kolejnych w ramach opcji. 7 maja 2021 roku podsumowano zakończenie kontraktu.
Ta ostatnia transza została zrealizowana w całkiem dobrym tempie. To trzy miesiące. Modernizacja wagonów została zrealizowana w ramach umowy z Pesa Bydgoszcz S.A. na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych (AB), z opcją na dodatkowe 20 wagonów. Wartość zamówienia z prawem opcji: 248 337 000,00 zł brutto.
Cieszę się z zakończenia kolejnego dużego kontraktu realizowanego przez PKP Intercity. Dodajmy realizowanego w trudnych czasach. Warto podkreślić, że obie firmy wywiązały się ze swoich zobowiązań. PESA dostarczyła nowoczesne wagony, PKP Intercity mimo ograniczeń jeśli chodzi o frekwencję w pociągach, nie wycofał się ze swoich ogromnych inwestycji. To dzięki takim zamówieniom, realizowanym m.in. przez spółki Skarbu Państwa polska gospodarka broni się przed koronawirusem. Pasażerowie tymczasem wracają na kolej. Te nowe wagony sprawią, że będą wracać jeszcze chętniej. PKP Intercity oferuje przejazdy bezpieczne i komfortowe i to staje się znakiem firmowym naszego narodowego przewoźnika kolejowego – mówi Maciej Małecki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Poza naprawami okresowymi na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją kontrakt obejmuje także przeprowadzenie przez producenta późniejszych przeglądów technicznych wagonów na trzecim poziomie utrzymania.
Pandemia nie powstrzymała dynamicznego rozwoju polskiej kolei dzięki inwestycjom w nowoczesny tabor, który z pewnością doceniają podróżni. Wierzę, że rosnąca jakość usług pozwoli na szybki powrót pasażerów po ostatnim roku zmniejszonego zapotrzebowania na wyjazdy. Dlatego cieszy nas konsekwencja, z jaką PKP Intercity realizuje swój program inwestycyjny. Wysokiej jakości tabor to klucz do bezpiecznej, komfortowej i przewidywalnej kolei, która jest naszym celem – mówi Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Po zakończeniu całego zamówienia wagony można spotkać na trasach:
· Szczecin –Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok),
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
· Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok),
· Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście)
· Przemyśl –Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/ (Gorzów Wlkp.)
· Suwałki –Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.
Wagony mogą osiągać prędkość maksymalną 160 km/h. Część miejsc (18) to klasa 1 przedziałowa. Pozostałe to miejsca (42) w klasie 2, bezprzedziałowej. Wyposażone są m.in. w: gniazda 230V, USB, WiFi, monitoring i ładowarki indukcyjne w 1. klasie. Modernizacja objęła także instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE oraz toalet z zamkniętym układem. Pojazdy spełniają wymogi TSI PRM w zakresie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zrobiliśmy kolejny krok w podnoszeniu jakości podróżowania pociągami PKP Intercity dzięki włączeniu do użytku kolejnych nowoczesnych, komfortowych i bezpiecznych wagonów. Zmodernizowane wagony będą służyć pasażerom w całej Polsce, zapewniając wysoką jakość podróży mieszkańcom wielu polskich miast i miasteczek – przekonuje Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.