Mniej pociągów, większa punktualność
W I kwartale 2020 r.do stacji końcowej punktualnie dojechało 94,68% pociągów pasażerskich. Tymsamym nastąpił wyraźny wzrost względem ubiegłego roku.
Do takiego wyniku przyczyniło się m.in. zmniejszenie liczbypociągów pasażerskich wynikające z epidemii koronawirusa.
Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w pierwszymkwartale bieżącego roku 419,5 tys. pociągów pasażerskich (spadek o 4,8 tys.względem pierwszego kwartału 2019 r.). W tym okresie odwołano 5 429 pociągówpasażerskich.
Najwyższy współczynnik punktualności pociągów pasażerskich wI kwartale odnotowano w marcu – 95,94%. W styczniu oraz lutym punktualnośćwyniosła odpowiednio 93,95% oraz 94,28%.
Najbardziej punktualnym przewoźnikiem była Warszawska KolejDojazdowa – 99,7% pociągów przyjechało o czasie.
Dobry wynik zaliczyła też PKP SKM – 99,2% oraz UsedomerBaderbahn – 98,8%. Na drugim biegunie – z przewoźników regionalnych – Koleje Śląskie– 92,5%, Koleje Małopolskie – 94,6%, Koleje Dolnośląskie – 94,7% oraz PrzewozyRegionalne – 94,9% .
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Punktualność pociągów PKP Intercity to 86,7%.
Średni czas opóźnień to 21 min. i 41s. oraz 8 min. i 28 s.dla opóźnień powyżej 5 min. 59 s.
„