Mniej pociągów do Lublińca, bo skończyły się remonty
Poseł Andrzej Gawron zapytał Ministra Infrastruktury o mniejszą liczbę pociągów dojeżdżających do Lublińca w nowym rozkładzie jazdy.
Jak się okazuje to przez remonty, a w zasadzie przez ich zakończenie.
Mniej remontów, mniej pociągów
Jak podał wiceminister Andrzej Bittel większa liczba pociągów kursujących dotychczas, tj. do końca obecnie obowiązującego Rocznego Rozkładu Jazdy 2019/20 pomiędzy Lublińcem a Krakowem miała charakter tymczasowy i wynikała z modernizacji linii kolejowej nr 133 na odcinku Kraków – Katowice. W Rocznym Rozkładzie Jazdy 2020/21 PKP PLK zakończy większość prac remontowych na wspomnianej linii, co skutkować będzie skróceniem czasu przejazdu pociągów pomiędzy Krakowem a Wrocławiem, a jednocześnie pociągi będą kursować przez wysoce zurbanizowane tereny Górnego Śląska generujące znaczne potoki podróżnych. Biorąc pod uwagę wykorzystanie efektów modernizacji infrastruktury kolejowej większość pociągów na ciągu Kraków – Wrocław trasowane będą planowo przez Katowice od dnia 13 grudnia br.
Dla Lublińca Koleje Śląskie
Jak podał Bittel mieszkańcy Lublińca udający się w podróż do Krakowa będą mogli skorzystać z rozbudowanej oferty Kolei Śląskich na trasie Lubliniec – Katowice, a następnie dokonać przesiadki do pociągów uruchamianych przez PKP IC.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Organizator, w miarę dostępnych środków budżetowych przeznaczonych na dotacje do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych, będzie rekomendował Przewoźnikowi zwiększenie liczby par pociągów pomiędzy Lublińcem a Krakowem w przyszłych rozkładach jazdy.
Zgodnie z harmonogramem tworzenia rozkładu jazdy ustalanym przez PKP Polskiej Linie Kolejowe Roczny Rozkład Jazdy 2020/21, który obowiązywał będzie od 13 grudnia br. został już zarządzony i na tym etapie wdrożenia nie ma możliwości dokonywania zmian.