MIR: Zarząd PKP Intercity ma swoje cele
Przed Zarządem PKP Intercity S.A., kierującym Spółką waktualnym składzie od lutego bieżącego roku, postawione zostały cele, którychrealizacja zostanie poddana ocenie po zakończeniu roku obrotowego ?poinformował Sławomir Żałobka, podsekretarz stanu w MIR, powołując się nainformacje otrzymane z PKP S.A. PKP Intercity S.A. jest bowiem spółką prawahandlowego działającą jako samodzielny podmiot gospodarczy, w którym decyzje wzakresie bieżącego zarządzania, w tym obsady Zarządu leżą w kompetencjach jejorganów statutowych. Mając na uwadze fakt, że wszystkie prawa z akcji PKPIntercity S.A. na Walnym Zgromadzeniu Spółki wykonuje PKP S.A., MinisterstwoInfrastruktury i Rozwoju zwróciło się do tego podmiotu o odniesienie się dokwestii podnoszonych w interpelacji posła Piotra Króla, w której postawił on m.in.pytanie czy ministerstwo ma w planach odwołanie obecnego Prezesa PKP Intercity ?Jacka Leonkiewicza.
Jak poinformował Żałobka formułowanie obecnie wnioskówpersonalnych wobec Prezesa Zarządu Spółki jest przedwczesne. PKP Intercity S.A.notuje wzrost liczby pasażerów, o czym świadczy fakt, że w maju 2015 r. Spółkaprzewiozła o 25,2% więcej pasażerów w komunikacji krajowej, niż w porównywalnymokresie roku poprzedniego. Istotnym elementem jest również okoliczność, żedynamika wzrostu liczby przewiezionych pasażerów jest większa, niż wzrostwielkości pracy eksploatacyjnej. Obecne analizy i prognozy wskazują na utrzymanietakiego trendu w kolejnych miesiącach.
Z wyjaśnień PKP S.A. wynika ponadto, że Zarząd PKP IntercityS.A. podejmuje kompleksowe działania, których celem jest optymalizacja, przedewszystkim, w zakresie poprawy oferty przewozowej oraz zmian w obszarze organizacyjnym,taborowym i sprzedażowym. Działania te nakierowane są nie tylko na wzrostefektywności działalności przewoźnika, ale również na poprawę jego wizerunku.Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że aktualnie PKP Intercity S.A. realizujeszeroki program inwestycji taborowych, sukcesywnie podnosząc jakość i komfortpodróżowania, a w konsekwencji także swoją konkurencyjność na rynku przewozówpasażerskich. Zakłada się, iż pod koniec 2015 r. około 70% zasobów taborowychSpółki będzie stanowił tabor nowy lub zmodernizowany. Ze swej stronyprzypomnijmy, że już w grudniu do eksploatacji ma zostać włączonych 40 nowychezt-ów ? Dart i Flirt3 ? które znacząco podniosą komfort podróżowania pociągamisegmentu ekonomicznego (dzisiejsze IC i TLK). Od kilku miesięcy przewoźnikuruchamia połączenia EIC Premium, obsługiwane składami Pendolino. Spółka kupujeteż i modernizuje wagony oraz lokomotywy. To program odnowy taboru, jakiegonigdy wcześniej w historii przewoźnika nie było!
Na czwartek PKP Intercity zaplanowały konferencję prasową,na której ma zostać podsumowana I połowa 2015 roku. Wówczas zapewne dowiemy sięnieco więcej na temat wyników przewozowych Spółki. Do tematu wrócimy na łamachInfoRail.