MIR (nie) stawia na kolej

inforail
13.01.2014 13:00

W kwestii transportu kolejowego zadaniem Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju będzie kompleksowa modernizacja 500 km linii kolejowych oraz rozpoczęcie kursowania składów Pendolino. Owe priorytety wypadają blado w zestawieniu z zadaniami, jakie w roku bieżącym mają zostać zrealizowane w segmencie transportu drogowego. Tu wymieniona jest cała lista inwestycji. W najbliższych miesiącach rozpocznie się realizacja, zostaną rozstrzygnięte lub zostaną ogłoszone przetargi dla następujących, kluczowych ciągów dróg ekspresowych i autostrad w Polsce:
•Południowej Obwodnicy Warszawy,
•połącznia autostrady A2 i A1 na odcinku Bydgoszcz – Nowe Marzy,
•S5 Wrocław – Poznań –Bydgoszcz,
•autostrady A1 na odcinku Pyrzowice –Częstochowa z obwodnicą Częstochowy
•drogi ekspresowej S3 na południe od Legnicy,
•S8 Radziejowice –Białystok,
•S7 zarówno na północ jak i na południe od Warszawy, łącznie z obwodnicami Radomia, Jędrzejowa i fragment „Zakopianki”,
•S17 Warszawa –Lublin,
•S19 Rzeszów –Lublin,
•S51 Olsztyn –Olsztynek.