TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|MIR: Likwidacja połączeń Poznań – Frankfurt jest efektem niższej dotacji
MIR: Likwidacja połączeń Poznań – Frankfurt jest efektem niższej dotacji
inforail
23.02.2015 14:32
MIR: Likwidacja połączeń Poznań – Frankfurt jest efektem niższej dotacji
Limit dotacji do międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich będący w dyspozycji ministra właściwego do spraw transportu jest w roku 2015 niższy niż w latach poprzednich –poinformował Zbigniew Rynasiewicz – sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Tym samym konieczne było zmniejszenie liczby połączeń dofinansowanych w ramach umów o świadczenie usług publicznych i ograniczenia te objęły zarówno przewozy świadczone przez spółkę Przewozy Regionalne sp. z o.o., jak i PKP Intercity SA. Na podstawie otrzymanych od przewoźnika danych na temat zajętości miejsc w pociągach Poznań –Frankfurt i Frankfurt –Poznań MIR stwierdził, że frekwencja na odcinku granicznym była niska, co wskazuje, iż ww. połączenia służyły głównie realizacji przewozów krajowych. Ministerstwo podkreśla także, że bezpośrednia komunikacja kolejowa między Frankfurtem i Poznaniem jest w dalszym ciągu realizowana pociągami międzynarodowymi uruchamianymi przez PKP Intercity SA.
W związku z tym, że w celu zwiększenia liczby dotowanych połączeń konieczne jest uprzednie zagwarantowanie odpowiednio wyższych środków budżetowych na pokrycie różnicy pomiędzy kosztami i przychodami przewoźnika, w najbliższym czasie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie przewiduje działań w kierunku objęcia połączeń na przedmiotowej trasie umową o świadczenie usług publicznych. Utrzymanie połączenia Poznań –Frankfurt było przedmiotem korespondencji z zarządami województw wielkopolskiego i lubuskiego, w której resort przedstawił stanowisko na temat braku możliwości dalszego finansowania połączenia z budżetu państwa. Ponadto strona samorządowa została poinformowana o tym, że w przypadku gdy utrzymanie przedmiotowego połączenia jest istotne z uwagi na potrzeby transportowe lokalnej społeczności, w świetle obowiązujących przepisów samorząd danego województwa ma możliwość zamawiania i dotowania tego rodzaju przewozów w granicach regionu jako ustawowy organizator publicznego transportu zbiorowego w strefie transgranicznej.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024