Mimo otwarcia Fabrycznego Łódź nie zaniedbuje Kaliskiej
Będzie remont wiaduktuna dworcu Łódź Kaliska. W latach 80-tych podczas prac nad budową nowego dworcaŁódź Kaliska rozpoczęto równieżprzebudowę dwóch wiaduktów kolejowych nad Al. Bandurskiego – wschodniego izachodniego.
Do eksploatacji włączono jednak tylko wiadukt zachodni, bo w1998 roku prace przy wschodnim zostały przerwane. Obecnie realizowanainwestycja, dzięki współfinansowaniu ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Łódzkiego na lata 2014-2020, pozwoli na remont i ukończeniewiaduktu wschodniego.
Dokumentację dla projektu pod nazwą. „Dokończenie budowyWiaduktu Wschodniego na stacji Łódź Kaliska” zlecił i sfinansował UrządMarszałkowski Województwa Łódzkiego za kwotę ok. 500 tys. zł. Prace trwały wlatach 2017-2018 we współpracy z PKP PLK S.A. oraz Łódzką Koleją Aglomeracyjną,a w dniu 29 czerwca 2018 roku PKP PLK S.A. złożyła wniosek o dofinansowanieprojektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego nalata 2014 – 2020.
Marszałek Witold Stępień zabiegał o to, aby równocześnie zdokończeniem budowy Wiaduktu PKP PLK S.A. podjęła modernizację pozostałejczęści stacji Łódź Kaliska. I tak też się stanie. W sierpniu tego roku PKP PLKS.A., zarządca infrastruktury kolejowej, planuje ogłosić przetarg zarówno nadokończenie budowy wiaduktu wschodniego, jak i modernizację pozostałej częścistacji Łódź Kaliska. Inwestycja będzie kosztowała 40 milionów złotych, z czegounijne dofinasowanie to 34 mln.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Planowany termin zakończenia wszystkich prac na stacji ŁódźKaliska oraz budowy tunelu średnicowego, tokoniec 2021 roku, co pozwoli na to, aby z początkiem 2022 roku pierwszepociągi wyjeżdżające z tunelu z Łodzi Fabrycznej wjechały na zmodernizowanąstację Łódź Kaliska.
„