Miesiąc Arrivy na liniach zelektryfikowanych
inforail
16.01.2014 11:42
Miesiąc Arrivy na liniach zelektryfikowanych
W dniu wczorajszym minął miesiąc, od momentu kiedy Arriva RP rozpoczęła realizację nowych zadań przewozowych na liniach zelektryfikowanych w województwie kujawsko- pomorskim. Przewoźnik realizuje obecnie ponad 70% regionalnych przewozów kolejowych w tym regionie. W ramach nowego kontraktu spółka zapewnia obsługę w relacjach z Torunia do Jabłonowa Pomorskiego i Kutna oraz z Bydgoszczy do Laskowic Pomorskich i Piły. W ramach całości swojej działalności, do obsługi zadań wykonywanych na liniach spalinowych oraz zelektryfikowanych, spółka wykorzystuje 35 pojazdów, obsługuje ponad 150 przystanków i stacji oraz będzie wykonywać 3,8 miliona kilometropociągów rocznie, zatrudniając przy tym 239 osób.
Arriva RP została wyłoniona w ramach postępowania przetargowego ogłoszonego we wrześniu 2012 roku. 30 października 2012 roku złożyła najkorzystniejszą ofertę na obsługę odcinków linii kolejowych w obrębie województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2013-2015 w pakietach tzw. „toruńskim”i „bydgoskim”Prawidłowość przeprowadzonego postępowania przetargowego, potwierdzała swoimi wyrokami dwukrotnie Krajowa Izba Odwoławcza. Po kilkumiesięcznym okresie rozstrzygnięć przetargowych 1 lipca 2013 roku została podpisana umowa na realizację kontraktu.
Arriva RP rozpoczęła okres przygotowań dużo wcześniej. Czas mobilizacji, był okresem pełnym wyzwań, niełatwych decyzji oraz wydarzeń, uwarunkowanych czynnikami zewnętrznymi, na które często nie mieliśmy wpływu. W trakcie przygotowań spotkaliśmy się z wsparciem części uczestników rynku kolejowego. Inni partnerzy i środowiska kibicowali nam w mniejszym stopniu.
Przekazywane zarówno w mediach jak i na portalach społecznościowych, przez przedstawicieli niektórych grup związkowych, różnego rodzaju oszczerstwa i nieprawdziwe informacje dotyczące nieprzygotowania spółki do zadań na nowych połączeniach, nie znalazły żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Zapowiadany paraliż i chaos nie miał miejsca, zdaliśmy egzamin i płynnie przejęliśmy obsługę połączeń. Solidne przygotowanie i dobra organizacja spowodowała, że zarówno rozpoczęcie jak i bieżąca realizacja zadań przewozowych w regionie przebiega bez problemów. Posiadamy wykwalifikowanych, pracowników, sprawdzony tabor, pewne zaplecze utrzymaniowe. Te kluczowe elementy przekładają się na bardzo dobre wskaźniki realizacji rozkładu jazdy i punktualność pociągów, które dla pełnej przejrzystości naszych działań codziennie publikowaliśmy na naszej stronie –poinformowała Joanna Parzniewska z Arrivy.
We współpracy z spółką Przewozy Regionalne, pokazaliśmy że nawet po trudnym procesie podziału rynku, współdziałanie dla dobra podróżnego jest możliwe. Wypracowaliśmy wspólną ofertę rozkładową, która umożliwiła utrzymanie wszystkich połączeń międzywojewódzkich. Wprowadziliśmy również nowe połączenia bezpośrednie łączące ważne ośrodki miejskie w regionie: Brodnica –Toruń i Grudziądz –Bydgoszcz. W dążeniu do podnoszenia konkurencyjności kolei, podróżnym oferujemy atrakcyjne promocje w relacjach Brodnica –Toruń, Bydgoszcz –Grudziądz oraz Bydgoszcz –Nakło. Dzięki woli współpracy partnerów umowy, udało się również utrzymać ofertę specjalną dla osób podróżujących między Toruniem a Włocławkiem. Oczywiście, sukces jaki osiągnęliśmy na starcie to dopiero początek. Codziennie będziemy dokładać starań, by utrzymywać jakość świadczonych przez nas usług, słuchając uwag i opinii naszych podróżnych –informuje dalej przedstawicielka przewoźnika.
I na koniec garść danych statystycznych, graficznie prezentujemy je powyżej. Na 5444 planowanych pociągów Arriva uruchomiła 5442. To daje realizację na poziomie 99,96%. Trzeba przyznać, że wynik bardzo dobry. Liczba opóźnionych o więcej niż 5 minut pociągów to 241 (realizacja na poziomie 95,6%), zaś o 10 minut 174 (realizacja 96,8%). To także bardzo dobre osiągi. Może pora powalczyć o kolejne województwa? Dla dobra polskiej kolei.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024