Międzylesie: Trakcją elektryczną przez granicę
W Międzylesiu 16 grudnia 2008 r. uroczyście kończy się zadanie „Modernizacja układu torowego i elektryfikacja linii kolejowej CE-59 na odcinku Międzylesie –Granica Państwa”.
Efektem inwestycji jest usprawnienie prowadzenie ruchu kolejowego trakcją elektryczną na polsko –czeskim przejściu granicznym i dostosowanie linii do europejskich standardów technicznych. Prace pozwoliły znieść ograniczenia prędkości i poprawić bezpieczeństwo. Nowe rozwiązania sprzyjają ochronie środowiska i ograniczają koszty utrzymania infrastruktury.
Od nowego rozkładu jazdy kursują dwie pary pociągów relacji Wrocław –Praga oraz regionalne polsko –czeskie połączenia.
Modernizacja objęła stację Międzylesie oraz szlak Międzylesie –granica państwa. Wykonano podtorze i odwodnienie. Zlikwidowano 6 niebezpiecznych osuwisk na szlaku kolejowym Domaszków –Międzylesie i Międzylesie –granica państwa. Przebudowano 9 przepustów i zmodernizowano 2 wiadukty. Na ponad 11 km jest nowy tor i sieć trakcyjna, zamontowano 54 rozjazdy. Poprawił się także standard 4 przejazdów kolejowych kat. F oraz zabudowano SSP i kamery telewizji przemysłowej na przejeździe kolejowym na stacji Międzylesie.
Trzy nastawnie zastąpiła jedna, wyposażona w komputerowy system sterowania ruchem kolejowym. Dyżurni obsługują z jednego miejsca m.in. 54 rozjazdy, przejazd kolejowo –drogowy kategorii A na stacji Międzylesie, zmodernizowane oświetlenie stacji i elektryczne ogrzewanie rozjazdów. Uwzględniono również współpracę z urządzeniem diagnostyki taboru DSAT. Stację wyposażono w nowe funkcjonalne energooszczędne oświetlenie wieżowe
Koszt robót budowlano montażowych wynosi 100,6 mln zł. Prace finansowane były z: budżetu państwa oraz środków własnych Polskich Linii Kolejowych.
Wykonawcą robót było Konsorcjum Skanska S.A. Polska oraz Skanska D.S. Republika Czeska.