Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MIB: Wyłączenia wagonów ze składów pociągów występują incydentalnie

inforail
14.09.2016 20:22

MinisterstwoInfrastruktury i Budownictwa w ramach pełnionego nadzoru nad Grupą PKP reaguje nawszelkie zidentyfikowane kwestie problemowe związane z działalnością spółekGrupy ? twierdzi Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w MIB.

Jednocześnie Ministerstwo identyfikuje problemy związane zdziałalnością tych podmiotów, w tym również w oparciu o mechanizmy kontrolne -dodaje.

Jak wyjaśnia Smoliński, co też doskonale wiemy, sprzedażmiejsc w wagonach na przejazdy pociągami uruchamianymi przez przewoźnikaprowadzona jest na 30 dni przed datą wyjazdu. Sytuacje, kiedy dochodzi dowyłączenia wagonów ze składów pociągów występują incydentalnie i nie majązwiązku z błędami systemu sprzedaży. Mogą one wynikać z nagłej koniecznościwyłączenia wagonu z powodu jego awarii.

W transporcie kolejowym prawa i obowiązki pasażerauregulowane są w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącym prawi obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym. Wszyscy pasażerscy przewoźnicykolejowi zobowiązani są bezpośrednio stosować przepisy tego rozporządzenia, przyczym należy pamiętać, że w funkcjonującym w Polsce systemie organizacjipasażerskiego rynku kolejowego to przewoźnik kolejowy odpowiada za politykędystrybucji świadczonych usługprzewozowych, w tym za ich sprzedaż.

Przewoźnik powinien zapewnić sprzedaż biletów na pociągiprzy wykorzystaniu co najmniej jednej z możliwych form dystrybucji:

w kasach biletowychlub w automatach biletowych,

za pośrednictwemtelefonu, Internetu lub jakichkolwiek innych, powszechnie dostępnychtechnologii informacyjnych,

w pociągu.

Ponadto, jeżeli na stacji początkowej nie ma kasy biletowejani automatu biletowego, wówczas pasażerowie muszą zostać poinformowani nastacji o:

możliwości dokonaniazakupu biletu telefonicznie, za pośrednictwem Internetu lub w pociągu,

najbliższej stacjikolejowej lub miejscu, w którym znajdują się kasy lub automaty biletowe.

Wymóg stosowania zdywersyfikowanych kanałów dystrybucjibiletów obejmujących kanały bezpośrednie oraz kanały elektroniczne zostałzawarty w umowach o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkichi międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich zawartych pomiędzy ministremwłaściwym do spraw transportu, a PKP Intercity SA. W związku z tym, przewoźnikw ramach świadczonych usług publicznych powinien zapewnić pasażerowi możliwośćzakupu biletu na stacji początkowej w kasie biletowej albo u drużynykonduktorskiej oraz w Internecie, albo automacie biletowym ? informuje KazimierzSmoliński.

Jednakże struktura kanałów dystrybucji i dostępności ofert wposzczególnych platformach jest dostosowywana do zapotrzebowania rynkowego orazrozwoju elektronicznych form sprzedaży z uwzględnieniem sytuacji finansowej,organizacyjnej i technicznej przewoźnika. Szczegółowe zasady

korzystania z poszczególnych kanałów dystrybucji określająwewnętrzne regulaminy przewoźnika – dodaje.