MIB potwierdza dymisję Stommy
Odpowiadający zakoleje wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma złożył dymisję – potwierdziłw czwartek MIB. Resort zapewnia, że nie ma to wpływu na bieżącą działalnośćspółek kolejowych.
„Wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stommazłożył dymisję w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów” – poinformował wczwartek PAP resort infrastruktury i budownictwa. Dodał, że wiceminister Stommaod piątku udaje się na zaplanowany wcześniej urlop wypoczynkowy.
MIB podkreślił, że była to osobista decyzja Stommy.
Portal tvn24.pl podał wcześniej w czwartek, że w środę wresorcie najpierw odwołano szefostwo departamentu kolejnictwa, a następnienadzorujący pion kolei wiceminister Stomma złożył dymisję. Portal napisałm.in., że odwołanie kierownictwa departamentu kolejnictwa należy do kompetencjiministra Andrzeja Adamczyka.
MIB poinformował PAP, że „3 sierpnia 2016 r. zestanowiska dyrektora Departamentu Kolejnictwa odwołany został StefanJarecki”. Dodał, że na to stanowisko z dniem 4 sierpnia 2016 r. powołanyzostał Tomasz Buczyński.
Ponadto Wyborcza.biz podała w czwartek, że do piątku ma byćzdymisjonowana także część zarządu PKP SA i PKP PLK. W informacji dla PAP,resort zaznaczył, że „dymisja wiceministra nie ma wpływu na bieżącą działalnośćspółek kolejowych”.
Portal tvn24.pl zwrócił też uwagę, że Stomma i kierownictwodepartamentu kolejnictwa tworzyli zespół, który odpowiadał za krajowy programkolejowy, „instrukcję” wydatkowania ponad 60 mld zł pochodzącychgłównie z UE.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Krajowy Program Kolejowy przygotowało Ministerstwo Infrastrukturyi Rozwoju w 2015 r. Jego wykonawcą jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, anadzorowanie programu powierzono ministrowi odpowiedzialnemu za transport.
Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. zakłada m.in. ustalenielisty inwestycji podstawowych i rezerwowych na najbliższe osiem lat. Programprzewiduje wydanie ponad 67 mld zł na inwestycje w infrastrukturę kolejową.Zapisano w nim 10 priorytetów, m.in. poprawę stanu technicznego najważniejszychkorytarzy kolejowych, poprawę przepustowości linii kolejowych, inwestycje natzw. Magistrali Wschodniej, na trasach Rzeszów-Kielce-Lublin-Białystok-Olsztynczy wdrażanie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiłozaktualizowaną wersję KPK do konsultacji społecznych pod koniec lipca. Wkwietniu wiceminister Stomma zapowiadał, że we wrześniu tego roku znowelizowanyKrajowy Program Kolejowy trafi pod obrady Rady Ministrów.
„