MI i PKP Intercity weryfikują wszystkie pociągi objęte umową roczną
Oczekiwaniem ministrawłaściwego do spraw transportu jest aby pociągi kursowały punktualnie i wzwiązku z tym, wskazane jest ograniczenie liczby pociągów na odcinkach gdzieprowadzone są prace modernizacyjne – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.
Stąd też, w ramach prac nad konstrukcją nowego rozkładujazdy pociągów edycji 2018/19, który wejdzie w życie 9 grudnia 2018 r.,Ministerstwo Infrastruktury, PKP PLK S.A. i PKP Intercity S.A. ustaliły, żekonieczna jest weryfikacja wszystkich pociągów planowanych do objęcia umowąroczną o świadczenie usług publicznych na 2019 r. i wyszczególnienie tychpociągów, które rekomendowane są do zmian w zakresie kursowania w związku zintensyfikacją prac modernizacyjnych na poszczególnych odcinkach siecikolejowej.
Informacje te zostały przekazane w odpowiedzi na interpelację,dotyczącą pociągów I Matejko i IC Mehoffer. Jak poinformował Bittel powodemzmiany trasy pociągów IC 8310/3810 „Matejko” relacji Przemyśl Gł. – Świnoujście– Przemyśl Gł. oraz IC 8308/3808 „Mehoffer” relacji Przemyśl Gł. – Szczecin –Przemyśl Gł. są prowadzone przez zarządcę infrastruktury, tj. PKP PLK S.A.prace inwestycyjne na linii nr 271 wymuszające szereg ograniczeń, powodującychutrudnienia w ruchu pociągów. Ponadto, decyzja o przetrasowaniu pociągówspowodowana była także faktem rozpoczynających się wkrótce pracmodernizacyjnymi na dalszej części trasy przejazdu powyższych pociągów pomiędzyPoznaniem i Szczecinem, tj. na linii nr 351. Kumulacja trwających jednocześnieprac na infrastrukturze kolejowej powodowałaby kolejne trudności, w tym znacznewydłużenie czasu przejazdu ww. pociągów w pełnej relacji oraz opóźnienia.
PKP Intercitydokonały analizy skutków przetrasowania pociągów IC 8310/3810 „Matejko” i IC8308/3808 „Mehoffer”. Analiza wykazała, że optymalnym rozwiązaniem jest zmianatrasy pociągów, dzięki której oferta przewozowa dla pasażerów podróżujących zpołudnia kraju w kierunku Szczecina zostanie zracjonalizowana przy zachowaniu porównywalnychpotoków pasażerskich. Z uwagi na tymczasowość rozwiązania polegającego nazmianie trasy wyżej opisywanych pociągów, PKP Intercity nie przeprowadzałokonsultacji społecznych z mieszkańcami subregionuwielkopolsko–dolnośląsko–lubuskiego, ani nie występowało o zaopiniowanie zmiando samorządów. Po zakończeniu prac torowych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury,PKP Intercity planują powrót ww. pociągów na swoją podstawową trasę m. in.przez Leszno. Na podstawie harmonogramu realizacji projektów opracowanego przezzakończenie robót planowane jest:
w czerwcu 2020 r. w ramach projektu „Prace na liniikolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granicawojewództwa dolnośląskiego – Czempiń”,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
w grudniu 2020 r. w ramach projektu „Prace na liniikolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.
W ramach prac nad nowym rozkładem jazdy edycji 2018/19, PKPIntercity zaplanowały kursowanie zbliżonej liczby pociągów w ciągu liniikolejowej nr 271. Dodać należy, że obecnie prace nad kształtem ofertyprzewozowej są jeszcze na etapie koncepcyjnym, a ostateczne ukształtowanierozkładu jazdy zależne będzie od możliwości techniczno – ruchowych na omawianejlinii.
„