Mazowiecka „Babcia” będzie żółto-granatowa
Koleje Mazowieckie opublikowały ogłoszenie, dotyczące przesłania oferty cenowej na wykonanie malatury ezt serii EN57-038 w pierwotnych barwach Pafawag Wrocław (żółto-granatowy).
Wykonawca będzie musiał opracować i przedstawić do akceptacji Zamawiającego dokumentację dotyczącą malatury wraz z wizualizacją ezt w pierwotnych barwach Pafawag Wrocław z uwzględnieniem przepisów dotyczących oznakowania pojazdu kolejowego oraz logo Spółki KM i Samorządu Województwa Mazowieckiego. Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie do 30 dni roboczych od dnia dostarczenia ezt do wykonawcy.
Co w ramach prac?
W ramach zamówienia Wykonawca zabezpieczy we własnym zakresie wszelkie materiały niezbędne do wykonania zamówienia w tym szablony, tj. komplet opisów wagonów, oraz naklejki informacyjne i ostrzegawcze. Zakres usługi malowania obejmuje wykonanie malatury ścian zewnętrznych, w tym drzwi bocznych i międzywagonowych (obustronnie), kieszeni drzwiowych, ram okiennych, poręczy, dachu, podwozia wraz z urządzeniami i instalacjami zamontowanymi pod pojazdem, schodków wejściowych. Ponadto w zakres usługi malowania ezt wchodzi wykonanie powłoki lakierniczej „antygraffiti” na ścianach zewnętrznych pudła pojazdu.
Na wykonanie prace będzie 30 dni. Oferty można przesyłać do 12 lipca 2021 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
O Babci
Elektryczny zespół trakcyjny EN57 038 to “dziecko” PAFAWAG Wrocław. Pojazd znajduje się w parku taborowym Kolei Mazowieckich. Pochodzi z rodziny najliczniejszych i najdłużej produkowanych na świecie pojazdów seriiEN57. Swoją karierę rozpoczęła w Lokomotywowni Głównej Kraków Prokocim. W 1991roku zasiliła park taborowy Lokomotywowni Pozaklasowej Tarnów. Osiem lat później została przekazana do Zakładu Taboru w Nowym Sączu i tam była eksploatowana do 2001 r. Następnym krokiem w jej karierze były PKP ,,Przewozy Regionalne” i Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych, Sekcja Utrzymania Taboru Trakcyjnego Sucha Beskidzka. W sierpniu 2003 r. rozpoczął się jej okres mazowiecki. Trafiła do Sekcji Utrzymania Taboru Trakcyjnego Warszawa Grochów funkcjonującej w ramach Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Warszawie, a potem do Oddziału Utrzymania ezt w Tłuszczu. Obecnie “Babcię” można spotkać najczęściej na trasie Ostrołęka – Tłuszcz.
“Babcia” przeszła kilka liftingów,a dokładnie 2 naprawy w poziomie utrzymania P5 (naprawy główne z modernizacją -pierwszą w 1974 r., drugą w 1991 r., obie w ZNTK Mińsk Mazowiecki) oraz naprawy średnie (obecnie nie istnieje taki poziom utrzymania) i naprawy w poziomie utrzymania P4 (rewizyjne). Dziś “Babcia” jest nieco “podrasowana” – ma zainstalowaną przetwornicę statyczną PSM26, sprężarkę śrubową AirpolSK7, wyłącznik szybki DCU 440J, SIP i interkom, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku, ogrzewane szyby czołowe, nowoczesne fotele wandaloodporne w przedziałach pasażerskich, oświetlenie wpuszczane w sufit, instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki oraz WiFi. Producent w pierwszych egzemplarzach pojazdów tej serii zastosował system hamulca Knorr, a dopiero w kolejnych ezt serii EN57 – system Oerlikon. U “Babci” system Knorra podczas ostatniej naprawy w poziomie utrzymania P4 z modernizacją został zastąpiony systemem Oerlikon.