TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Mattstetten: Już 20 000 przejazdów zabezpieczanych przez system ETCS wykonano w Szwajcarii.
Mattstetten: Już 20 000 przejazdów zabezpieczanych przez system ETCS wykonano w Szwajcarii.
inforail
26.04.2007 13:20
Mattstetten: Już 20 000 przejazdów zabezpieczanych przez system ETCS wykonano w Szwajcarii.
Po zaledwie sześciu tygodniach pełnego ruchu planowego pod nadzorem europejskiego systemu zabezpieczania ruchu kolejowego ETCS (poziom 2) na nowej linii między Mattstetten, a Rothrist SBB wykazuje pozytywny bilans. System odpowiada pokładanym w nim oczekiwaniom i jest bezpieczny do eksploatacji. Podczas prób brali udział przedstawiciele przemysłu, jak i kolei. Badano również zachowanie różnych typów pociągów i ich wpływu na system. Przeprowadzano również próby z w pełni automatycznym prowadzeniem pociągu. Dzięki temu pod koniec br. pociągi planowe będą mogły pokonywać odcinek z prędkością maksymalną 200 km/h. System ETCS został również zabudowany w nowym tunelu pod Lotschberg. Na nowej linii kolejowej Mattstetten–Rothrist system ETCS wprowadzono do eksploatacji 18 marca 2007. Od tego dnia przez 24 godziny na dobę system zabezpiecza ruch na nowej linii. Dotąd pociągi jeździły jedynie 160 km/h, jednak po udanych próbach prędkość ta ulegnie zwiększeniu. Dzięki temu SBB stało się pierwszym Europejskim przewoźnikiem wykorzystującym w ruchu planowym system ETCS na poziomie drugim (dotąd był on wykorzystywany tylko na poziomie pierwszym). Dostawcą kompletnego systemu jest koncern Alstom. Jednak aby pociągi mogły korzystać z tego systemu musiały zostać wcześniej wyposażone w odpowiednie odbiorniki i nadajniki sygnału oraz urządzenia wskazujące. W ten sposób przystosowano 500 pojazdów, na które składały się lokomotywy, pociągi zespołowe oraz wagony sterownicze. Dzięki udanym próbom na linii, planowe pociągi od nowego rozkładu jazdy pojadą z prędkością 200 km/h. W przypadku tunelu pod Lotschberg, należącym do BLS odpowiedzialnym za wprowadzenie systemu ETCS odpowiedzialna jest również SBB. W tym przypadku pozostało jeszcze do wykonania 10000 jazd z wykorzystaniem systemu ETCS, aby uzyskać dopuszczenie do ruchu. Od grudnia 2007 roku na odcinku tym wykonywane będzie codziennie 110 jazd w odstępie do trzech minut i z prędkością do 250 km/h. Intensywne próby przebiegają już od stycznia 2007 roku. ETCS jest europejskim standardowym systemem zabezpieczania ruchu, który ma w przyszłości zastąpić wiele krajowych systemów zabezpieczania ruchu kolejowego, aby umożliwić bez barierowe poruszanie się pociągów po całej europie. W Szwajcarii projekt jest realizowany za pomocą środków rządowych.
Źródło: Komunikat prasowy SBB
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024