TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Mattstetten: Już 20 000 przejazdów zabezpieczanych przez system ETCS wykonano w Szwajcarii.
Mattstetten: Już 20 000 przejazdów zabezpieczanych przez system ETCS wykonano w Szwajcarii.
inforail
26.04.2007 13:20
Mattstetten: Już 20 000 przejazdów zabezpieczanych przez system ETCS wykonano w Szwajcarii.
Po zaledwie sześciu tygodniach pełnego ruchu planowego pod nadzorem europejskiego systemu zabezpieczania ruchu kolejowego ETCS (poziom 2) na nowej linii między Mattstetten, a Rothrist SBB wykazuje pozytywny bilans. System odpowiada pokładanym w nim oczekiwaniom i jest bezpieczny do eksploatacji. Podczas prób brali udział przedstawiciele przemysłu, jak i kolei. Badano również zachowanie różnych typów pociągów i ich wpływu na system. Przeprowadzano również próby z w pełni automatycznym prowadzeniem pociągu. Dzięki temu pod koniec br. pociągi planowe będą mogły pokonywać odcinek z prędkością maksymalną 200 km/h. System ETCS został również zabudowany w nowym tunelu pod Lotschberg. Na nowej linii kolejowej Mattstetten–Rothrist system ETCS wprowadzono do eksploatacji 18 marca 2007. Od tego dnia przez 24 godziny na dobę system zabezpiecza ruch na nowej linii. Dotąd pociągi jeździły jedynie 160 km/h, jednak po udanych próbach prędkość ta ulegnie zwiększeniu. Dzięki temu SBB stało się pierwszym Europejskim przewoźnikiem wykorzystującym w ruchu planowym system ETCS na poziomie drugim (dotąd był on wykorzystywany tylko na poziomie pierwszym). Dostawcą kompletnego systemu jest koncern Alstom. Jednak aby pociągi mogły korzystać z tego systemu musiały zostać wcześniej wyposażone w odpowiednie odbiorniki i nadajniki sygnału oraz urządzenia wskazujące. W ten sposób przystosowano 500 pojazdów, na które składały się lokomotywy, pociągi zespołowe oraz wagony sterownicze. Dzięki udanym próbom na linii, planowe pociągi od nowego rozkładu jazdy pojadą z prędkością 200 km/h. W przypadku tunelu pod Lotschberg, należącym do BLS odpowiedzialnym za wprowadzenie systemu ETCS odpowiedzialna jest również SBB. W tym przypadku pozostało jeszcze do wykonania 10000 jazd z wykorzystaniem systemu ETCS, aby uzyskać dopuszczenie do ruchu. Od grudnia 2007 roku na odcinku tym wykonywane będzie codziennie 110 jazd w odstępie do trzech minut i z prędkością do 250 km/h. Intensywne próby przebiegają już od stycznia 2007 roku. ETCS jest europejskim standardowym systemem zabezpieczania ruchu, który ma w przyszłości zastąpić wiele krajowych systemów zabezpieczania ruchu kolejowego, aby umożliwić bez barierowe poruszanie się pociągów po całej europie. W Szwajcarii projekt jest realizowany za pomocą środków rządowych.
Źródło: Komunikat prasowy SBB
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Wielak Brytania: Plany rozwoju kolei
27.11.2010
Białystok: Szynobusy dla Podlasia
27.11.2010
Tczew: Wykolejenie pociągu TLK
23.11.2010
Ukraina: EBOiR wspiera reformy kolei
22.11.2010
Warszawa: Kolej czeka na ministra
22.11.2010
Przewozy Regionalne modernizują tabor
19.11.2010
Rosja: Szybciej z Moskwy do Nicei
19.11.2010
Nowe pomorskie szynobusy
18.11.2010
Northeast Corridor
16.11.2010
Więcej z Działu Producenci
Spalinowe szynobusy Newagu
26.10.2010
Poznań: 15 wniosków o upadłość ZNTK
15.10.2010
Czy pociągi Pendolino wjadą do Polski?
30.09.2010
InnoTrans 2010: Premiera Elfa
28.09.2010
Rafamet: Japończycy zadowoleni
22.09.2010
Rafamet: Maszyny dla serbskich kolei
26.08.2010
Poznań: Referendum w ZNTK
13.08.2010
Poznań: Komu zależy na upadłości ZNTK?
09.08.2010
Poznań: W ZNTK trwają negocjacje
18.07.2010
Bombardier dla kolei szwajcarskich
28.06.2010
Nowości Stadlera
15.06.2010
Nowości z NEWAGu
25.05.2010
Poznań: Nie będzie upadłości Sigmy
26.04.2010
Poznań: W ZNTK znów czekają na pensje
14.04.2010
Rzeszów: SA109 po naprawie rewizyjnej
12.03.2010
Chińskie EZT produkcji CSR
02.03.2010
Więcej z Działu Infrastruktura
Gdynia Główna za unijne pieniądze
22.11.2010
Gdynia prezentuje przystanek
18.11.2010
Teresin: Będzie park&ride
16.11.2010
Rewal: Rewitalizacja wąskotorówki
14.11.2010
Luboń: Remont dworca
11.11.2010
Budowa na Niedźwiadku wystartowała
09.11.2010
Wrocław: Dworzec odsłania wnętrza
05.11.2010
Łódź: Otwarto dworzec Widzew
03.11.2010
Początek końca katowickiego dworca
25.10.2010
Sulęcin: Dworzec jednak rozebrali
21.10.2010
Chełm węzłem kolejowym
15.10.2010
Kutno: Dworzec PKP do remontu
12.10.2010