„Matejki” nie ma z troski o pasażerów
inforail
15.01.2015 15:10
„Matejki” nie ma z troski o pasażerów
InterRegio „Matejko”został skasowany z troski o pasażerów. Taki wniosek można wysnuć po wysłuchaniu prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego na wczorajszej Komisji Infrastruktury. Dlaczego? Otóż skład wagonowy, który obsługiwał to połączenie został wycofany i skierowany do obsługi trasy z Poznania do Wrocławia i dalej do Jeleniej Góry, które jest refundowane z programów POIiŚ. Powodowało to konieczność zastąpienia go ezt-em, co, zdaniem Pasikowskiego, uderzyłoby w reputację przewoźnika. Reputację dodajmy i tak już mocno nadszarpniętą kolejnymi wpadkami. Skierowanie do obsługi IR Matejko ezt-a byłoby zdaniem Pasikowskiego „strzałem w stopę”. Nie wiemy do końca, czy obecny szef Przewozów Regionalnych pamięta początki pociągów InterRegio na trasie Warszawa –Kraków, kiedy to połączenie obsługiwane ED72 cieszyło się sporą popularnością i tabor nie wpływał znacząco na wybór pasażerów. Mamy jednak wrażenie, że nie.
Kolejnym powodem likwidacji „Matejki”, i wydaje się, że to jest gwóźdź programu, była jego deficytowość. Jak powiedział Pasikowski w ciągu jedenastu miesięcy 2014 roku odnotowany został deficyt na poziomie 1 miliona złotych. Potoki pasażerskie generowane przez połączenie nie pokrywały kosztów uruchomienia składu. Stąd też decyzja o jego nie wysyłaniu na trasę.
Na pocieszenie Marcin Celejewski, szef PKP Intercity, zapewnił, że około godziny 8, kierowana przez niego spółka uruchamia pociąg TLK z Krakowa do Warszawy. Pasażerowie chcący jechać wcześniej są skazani na drogie pociągi EIP. A „Matejko”na tory raczej nie wróci… Przynajmniej do czasu zakończenia restrukturyzacji spółki.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024