Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Marszałek Jacek Krupa odpowiada związkowcom

inforail
24.10.2017 07:06

Jak informowaliśmy nałamach InfoRail.pl wczoraj Marszałek województwa małopolskiego został wczoraj zaproszonydo odebranie petycji od Związku Zawodowego Kolejarzy.

Petycję odebrał. Na gorąco Marszałek odniósł się do jejtreści, komentując poszczególne postulaty związkowców:

1. nierówne traktowanie spółek Koleje Małopolskie (KMŁ) iPOLREGIO (PR) – wynagrodzenie dla PR to prawie 90 mln zł, KMŁ to 25 mln.Nierówne traktowanie? Owszem, ale na rzecz KMŁ – stwierdza Marszałek;

2. równomierny rozwój kolei wcałej Małopolska – tylko w ostatnichparu miesiącach nowe połączenia do Jasła, Czechowic-Dziedzic, wkrótce Nowy Targi Zakopane;

3. budowa parkingów P&R -tylko w ostatnim konkursie na budowę parkingów Małopolska wydała ponad 38 mlnzł. Parkingi powstaną m.in. w Oświęcimiu, Chrzanowie, Libiążu, Miechowie,Zakopanem;

4. budowa infrastrukturykolejowej m.in tory, łącznice – to niestety kompetencja PKP PLK, tutaj nic dogadania nie mam – pisze Jacek Krupa;

Krótko mówiącrzeczywistość jak najbardziej realizuje postulaty petycji. Mnie osobiściechodzi jedynie o komfort, bezpieczeństwo pasażera. Jeśli protestującym chodzitylko i wyłącznie o sianie fermentu to tutaj niestety ani kolej, ani pasażer,ani spółki nie skorzystają. Zachęcam do refleksji i zapraszam do dyskusji –stwierdził Marszałek Jacek Krupa.

Kolej w Małopolscerocznie przewozi ok. 12 mln pasażerów. To pokazuje, że mieszkańcy regionu chcąkorzystać właśnie z tego środka transportu. Na trzech liniach SKA każdego dnia kolejneosoby decydują się zostawić swój samochód na parkingu i przesiąść się dopociągu. Na linii SKA1 z Wieliczki, przez Kraków, na lotnisko, ten wzrostwynosi aż 43%. Dzięki temu każdego dnia do centrum Krakowa wjeżdża aż o 1200samochodów mniej – wyliczał podczas XLII sesja Sejmiku WojewództwaMałopolskiego marszałek Jacek Krupa. Przypomniał też o planach rozwoju kolei wprzyszłości. Po pierwsze wskazał dalszy rozwój zintegrowanego systemutransportu, który pozwoli połączyć transport kolejowy z komunikacją miejską wmiastach regionu. Marszałek zaznaczył też, że dużą rolę odgrywają lokalnesamorządy, które na swoim terenie powinny tworzyć linie dowozowe do przystankówkolejowych czy – z pomocą środków unijnych – budować parkingi park&ride.

Marszałek odniósł się też do postulatów o dyskryminacjiPrzewozów Regionalnych zgłaszanych przez pracowników tej spółki. Województwo Małopolskie dofinansowuje obuprzewoźników jeżdżących po naszym regionie. Z tym, że działalność PrzewozówRegionalnych jest zdecydowanie droższa. Średnie wynagrodzenie wyrównawcze zakażdy tzw. pociągokilometr w przypadku Kolei Małopolskich wynosi 15,11 zł,natomiast w Przewozach Regionalnych – 22,74 zł, czyli o połowę więcej. Oznaczato, że za kursowanie pociągów w rozkładzie jazdy 2016/2017 w sumie z budżetuwojewództwa przekazaliśmy prawie 115,5 mln zł, z czego blisko 90 mln otrzymaływłaśnie Przewozy Regionalne. To najlepiej obrazuje, że nie faworyzujemy naszegosamorządowego przewoźnika – Kolei Małopolskich – mówił marszałek Krupa.

{https://www.youtube.com/watch?v=ewuyNJnVFbQ}