Mamy jeździć szybciej z Kluczborka do Wrocławia

inforail
25.01.2018 08:09

Szybsze przejazdypociągami między Wrocławiem a Kluczborkiem i większy komfort obsługi pasażerówna stacjach oraz przystankach to zakładane efekty przebudowy linii kolejowejWrocław – Oleśnica – Kluczbork (nr 143) – poinformowały PKP PLK.

Spółka podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowejodcinka Wrocław – Oleśnica – granica województwa dla projektu „Prace na liniikolejowej 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów” Wartośćkontraktu to prawie 17 milionów złotych netto.

Jak informuje w dokumentacji określone zostaną szczegółyprzebudowy 45 km odcinka linii. Celem inwestycji jest skrócenie czasuprzejazdu, dzięki podwyższeniu prędkości pociągów do 120 km/h. Planowane jestzwiększenie komfortu podróżowania przez przebudowę infrastruktury pasażerskiej,m.in. budowę nowego przystanku w miejscowości Mirków oraz przebudowę peronów na7 stacjach i 1 przystanku. Zwiększy się przepustowość linii oraz poziombezpieczeństwa. Trasa Wrocław – Oleśnica jest istotnym odcinkiem dla kolei waglomeracji wrocławskiej. Przebudowa obiektów inżynieryjnych ułatwi teżprzejazd składów towarowych.

Umowę na dokumentację PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.podpisały 24 stycznia br. z firmą Systra S.A. Finansowanie jest ze środkówbudżetowych. Zakończenie prac projektowychplanowane jest na czwarty kwartał 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.Aplanują w najbliższych tygodniach podpisać umowę na projektowanie także naodcinek granica województwa dolnośląskiego – Kluczbork. Prace budowlane na odcinku Wrocław – Oleśnica– Kluczbork planowane są między 2021 a 2023 rokiem. Szacowany koszt przebudowylinii to ponad miliard złotych.