Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mamiński tłumaczy się z ezt-ów dla PKP IC. Kilkadziesiąt sztuk po 2020 roku

inforail
15.06.2017 20:10

PKP Intercity powinnowznowić zakupy elektrycznych zespołów trakcyjnych po roku 2020 – poinformował PAP prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

„Intercity nie odchodzi od formuły zamawianiaelektrycznych zespołów trakcyjnych. Będzie to robić, może w trochę inny sposóblokując zamówienie. Będzie chciało najpierw przeprowadzić pewne praceprojektowe pod praktycznie własne potrzeby, później przeprowadzić długi okresjazdy obserwowanej, żeby uniknąć tego co było – z deski kreślarskiej doprodukcji i do eksploatacji” – powiedział Mamiński.

„Myślę, że w tym modelu jest szansa na zamówienia.Oczywiście nie będzie to ani za rok, ani za trzy, (…) ale na przełomieperspektywy, czyli po roku 2020, czy 2022. Uważam, że zamówieniekilkudziesięciu sztuk ezt jest bardzo realne i tak będzie to ujęte w politycetaborowej spółki Intercity” – dodał.

O zamówieniach nowych ezt przez PKP Intercity zrobiło sięgłośno pod koniec maja tego roku, gdy spółka odstąpiła od zakupu 10 EZT typuDart od bydgoskiej Pesy w ramach zamówienia uzupełniającego.

„Spółka PKP Intercity dokonała bardzo precyzyjnychanaliz, które wskazały, że w ramach tego projektu zamówienie dodatkowych sztukstaje się w pewnym sensie nieefektywne” – skomentował decyzję Mamiński iwyjaśnił, że w ramach tego samego projektu nowe Darty musiałyby być skierowanetylko na te same linie, a tymczasem do obsługi obecnych potoków pasażerów wystarczajądotychczasowe pociągi.

Strategia taborowa PKP Intercity na lata 2016-2020 zakładamodernizację 455 wagonów oraz kupno 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik zamierzakupić 40 lokomotyw – 30 elektrycznych i 10 spalinowo-elektrycznych, a kolejnych20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji będzieprzystosowanych do prędkości minimum 160 km/h. Strategia zakłada takżemodernizację 15 stacji postojowych. Kolejowa spółka na realizację tej strategiiprzeznaczy około 2,5 mld zł.

W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji wtabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągiPendolino, FLIRT3 i Dart.