Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolskie składy w budowie

inforail
11.08.2016 22:40

Pod koniec roku ? podwarunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne umowy ? na tory wyjadącztery składy 5-członowych Impulsów oraz dwa 4-członowe ? informuje MałopolskiUrząd Marszałkowski. Czyżby pojawiły się jakieś znaki zapytania?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bo dalej Urząd dodaje, że kabinajest, światła są, nawet gniazdka i fotele w środku są ? choć zafoliowane.Wprawdzie nie dokręcono jeszcze ostatniej śrubki, a nawet kół, jednak gołymokiem widać, że w sądeckiej spółce nie próżnowano, by do końca listopada oddaćdo użytku Małopolan 6 nowoczesnych Impulsów. Jest zatem chyba spora szansa nato, że składy jednak wyjadą na szlaki w terminie i nie jest to jużprzypuszczenie Urzędu Marszałkowskiego a nasze.

Wczoraj w nowosądeckiej fabryce pojawili się samorządowi oficjele,którzy oceniali dotychczasowe efekty budowy nowych jednostek. – Cieszę się, że już niedługo Małopolanie będąpodróżować nowymi pociągami. Pierwsze 6 Impulsów wyjedzie na tory w grudniu ?oczywiście pod warunkiem, że zostaną spełnione wszystkie wytyczne zawartejumowy. Zakładamy, że składy będą obsługiwać pasażerów m.in. na trasie SKA3 zKrakowa do Tarnowa. Pozostałe 7 pojazdów zostanie dostarczonych do 15 lutego2017 r. ? powiedział Leszek Zegzda z zarządu województwa.

Dalej Urząd Marszałkowski przypomina, że nowy tabor będziespełniał rygorystyczne normy europejskie TSI (PRM, TSI NOI, TSI LOK&PAS,TSI SRT i TSI CCS). Pasażerowie będą podróżować w cichych, klimatyzowanychwnętrzach, wyposażonych w ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne.Dużą zmianę odczują przede wszystkim osoby niepełnosprawne i matki z dziećmidla których przygotowano specjalne udogodnienia. W pojazdach będzie zastosowanynowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowaniewnętrza oraz system zliczania pasażerów. Czteroczłonowe Impulsy 31WE pomieszczą200 osób na miejscach siedzących (w tym 16uchylnych), a pięcioczłonowe 45WE będą mogły przewozić 250 pasażerów namiejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).

Pociągi pojadą zprędkością eksploatacyjną 160 km/h.

Z zewnątrz pociąg pomalowane będą w nowe barwy Małopolski.We wnętrzu będzie dominował kolor szary z zielonymi wykończeniami. Dobór barwzostał specjalnie dopasowany, by podnieść komfort podróżnych ? szary wycisza,odpręża i uspokaja, a zielony na elementach wyróżniających (rurki, uchwyty)stanowi do niego dobry kontrast i jest jednym z kolorów logo Małopolski.Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w defibrylator AED. Wszystko dla zwiększeniabezpieczeństwa pasażerów.