Małopolski Impuls 2 na testach w Żmigrodzie
Pierwszy Impuls 2 wyprodukowany dla Małopolski przeszedł intensywne testy na torze testowym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie – podały Koleje Małopolskie.
Przewoźnik przypomina, że będą to czteroczłonowe składy, które w podróż mogą zabrać 473 osoby na miejscach siedzących i stojących. Maksymalna prędkość pojazdu to 160 km/h;
O Impulsach 2
Cechą charakterystyczną wszystkich nowych pojazdów będzie układ przestrzeni pasażerskiej typu metro w środkowych członach, które będą lepiej przystosowane do szybszej wymiany podróżnych w przewozach aglomeracyjnych oraz ułatwią m.in. przewóz rowerów.
Nowa flota pojazdów będzie dostosowana do potrzeb wszystkich grup pasażerów, zarówno osób o ograniczonej możliwości poruszania się, ale także rodzin, dzieci, kobiet w ciąży, seniorów, osób z ciężkim bagażem, a także obcokrajowców. Pociągi będą wyposażone w urządzenia typu rampa oraz windy automatyczne umożliwiające wejście i wyjście osób o ograniczonej mobilności, a także przystosowane do przewozu rowerów. Wszystkie przyjęte rozwiązania spełniają wymagane normy oraz pozwalają w pełni wykorzystać możliwości posiadanej infrastruktury torowej i sieciowej przy jednoczesnym dbaniu o środowisko oraz zachowaniu komfortu i bezpieczeństwa pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zgodnie z deklaracjami producenta, Impulsy 2 mają zostać przekazane Kolejom Małopolskim do końca 2021 roku.
Wartość zamówienia to ponad 245 mln zł (z uwzględnieniem prawa opcji do zakupu dwóch dodatkowych pociągów i części zamiennych). Inwestycja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Newag w ramach umowy musi zapewnić także licencję na oprogramowanie i dokumentację techniczną, przeszkolenie pracowników operatora oraz gwarancję.