Małopolska szykuje powtórkę dużego przetargu taborowego; najpierw rozpoznanie rynku
Województwo małopolskie szykuje się do powtórzenia przetargu na dostawę taboru. Ale najpierw chce przeprowadzić rozeznanie rynku.
Jednym z ważniejszych pytań kto będzie zainteresowany dostawą nowych eztów. W pierwszym przetargu ofert nie było.
Rozeznanie rynku
Rozeznanie rynku dotyczy zamówienia, którego przedmiotem jest dostawa do 56 sztuk EZT w ramach planowanego postępowania na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych do świadczenia kolejowych usług przewozowych. Samorząd tym samym oczekuje dokonania szacunkowej wyceny zamówienia i przesłania go w terminie do 14 września 2023 roku.
Przedmiot zamówienia obejmuje następujące punkty:
1. Dostawa do 56 sztuk EZT, w tym do 28 szt. w wersji czteroczłonowej i do 28 szt. w wersji pięcioczłonowej wraz z Dokumentacją techniczną, umożliwiającą wykonywanie przeglądów na poziomach 1 - 5.
2. Świadczenie usługi serwisowo-utrzymaniowej (obsługi) dla każdego EZT z wyposażeniem (w tym automaty biletowe, kasowniki) od poziomu P1 do P4.
3. Udzielenie gwarancji na każdy EZT na okres min. 60 miesięcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4. Instruktaż pracowników Operatora wskazanych przez Zamawiającego.
5. Udzielenie licencji na Oprogramowanie i Dokumentację techniczną.
6. Konstrukcja i parametry EZT muszą spełniać każdorazowo wymogi obowiązujących norm i przepisów wraz ze sprostowaniami, jakie ukazały się do przedmiotowych rozporządzeń, w szczególności obowiązujących TSI, a także wymagania pozostałych obowiązujących norm PN-EN, kart UIC w zakresie niezbędnym do uzyskania wymaganych zezwoleń na wprowadzenie do obrotu.
7. Dostawa pakietu części zamiennych.
8. Pojazdy muszą spełniać wymagania zgodności z zasadą DNSH.
I dalej. Pociągi muszą być wyposażone w silniki asynchroniczne o sumarycznej mocy ciągłej min. 2000 kW, chłodzone powietrzem poprzez wentylatory zewnętrzne umieszczone na dachu pojazdu z zastosowaniem filtrów wielokrotnego użytku z wymienną matą filtrującą. Ich prędkość maksymalna to 160 km/h. W członach typu „METRO” należy zabudować stojaki do przewozu co najmniej 6 rowerów w pozycji stojącej (poziomej), dostosowane do przewozu rowerów z napędem elektrycznym, zgodnie z obowiązującymi normami. Wymagane systemy: System monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego (CCTV); System dynamicznego rozkładu jazdy (SDRJ); System Informacji Pasażerskiej SIP; System Emisji Reklam (SER); System Zliczania Pasażerów; Sieć Wi-Fi; Aplikacja dyspozytorska do kontroli i nadzoru floty pojazdów; System diagnostyki.