Małopolska sprzedaje uszkodzony SA109-009
Urząd MarszałkowskiWojewództwa Małopolskiego wystawił na sprzedaż dwuczłonowy, spalinowy zespółtrakcyjny (autobus szynowy) serii SA109-009 uszkodzony w wyniku zderzenia zsamochodem ciężarowym.
Dane techniczne pojazdu:
Seria i numer pojazdu SA109-009
Producent pojazdu Kolejowe Zakłady Maszyn KOLZAM S.A.
Typ konstrukcyjny 212M
Rok produkcji 2004, pierwsze uruchomienie 2005
Europejski numer pojazdu (EVN) 95 51 2710 034-0 (członprowadzący w trakcie kolizji) 95 51 2710 035-7
Opis pojazdu
Autobus szynowy typu 212M jest samodzielną pasażerskąjednostką trakcyjną o napędzie spalinowym, przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchulokalnego i regionalnego. Układ napędowy pojazdu umieszczono pod podłogą wczęści przedniej obu członów pojazdu. W obniżonej części środkowej pojazduzabudowano obustronnie drzwi odskokowo-przesuwne. Nadwozie każdego członuwykonane jest jako samonośne pudło wspierające się na układzie biegowymskładającym się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego i tocznego).
Podstawowe danetechniczne
Szerokość toru: 1435 mm
Prędkość konstrukcyjna/eksploatacyjna: 120/100 km/h
Układ osi: A+1 – 1+A
Długość ze zderzakami: 27897 mm
Liczba miejsc siedzących stałych + uchylnych: 62 + 11
Masa pojazdu w stanie służbowym: 45t
Silnik wysokoprężny: liczba / typ / moc: 2 / RABA 10 UTSLL /190 KW
Data wycofania z eksploatacji 23.10.2017r.
Przebieg pojazdu na chwilę zderzenia 286523 km
Opis uszkodzeńpowypadkowych
Człon A: nr EVN 95 51 2710 034-0
– Popękana szyba czołowa,
– Rozbite czoło SA,
– Brak poszycia lewego boku kabiny,
– Zniszczone reflektory przednie,
– Zerwany lewy zderzak,
– Zniszczony zbiornik oleju hydrostatyki,
– Zerwany hak cięgłowy,
– Zerwany przedni alternator,
– Brak sprężarki klimatyzacji,
– Brak ramy do mocowania urządzeń pomocniczych,
– Brak wsporników czołowych,
– Zbita szyba boczna kabiny (prawa),
– Lewy bok kabiny wyrwany,
– Brak kurka i węża przewodu głównego,
– Uszkodzenia silnika spalinowego,
– Zerwana chłodnica z wentylatora i pompa hydrostatyki,
– Uszkodzony wymiennik ciepła,
– Zniszczona obudowa filtra powietrza,
– Uszkodzony kolektor wydechowy,
– Pogięte zgarniacze szynowe,
– Uszkodzone syfony oraz rury piaskowe,
– Zerwane i uszkodzone amortyzatory poziome i pionowe,
– Uszkodzony wał napędu przekładni nawrotnej,
– Zgięte ramię reakcyjne trawerzy na I i II zestawiekołowym,
– Zerwane zabezpieczenia ramion reakcyjnych,
– Zerwana rura doboru wody,
– Zerwana rozetka elektryczna,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Pogięte zbiorniki powietrza,
– Przecięte przewody między członami: ENTE, elektryczne, powietrzne,
– Zerwany łącznik Hibnera między członami,
– Pogięte ściany między członami A i B,
– Zerwane połączenia górne między członami,
– Pogięte poszycie boczne członu,
– Brak drzwiczek zbiornika piasku,
– Zbite trzy szyby pakietowe,
– Pogięte drzwi wejściowe – strona lewa,
– Brak lewego lusterka ze wspornikiem,
– Pozrywane drzwi szafy pneumatycznej,
– Zerwane i uszkodzone osłony zbiorników powietrznych orazpołączenia członów wewnątrz SA,
– Zerwane poręcze w przedziałach pasażerskich,
– Uszkodzone siedzenia w przedziale pasażerskim,
– Uszkodzona szafa elektryczna prawa i lewa,
– Uszkodzony pulpit i przesunięty do środka pojazdu,
– Uszkodzone INTELO,
– Uszkodzony fotel maszynisty,
– Przesunięta podłoga w kabinie do środka pojazdu,
Człon B: nr EVN 95 51 2710 035-7
– Zerwana roleta szyby czołowej,
– Spękania sufitu prawa strona,
– Uszkodzony pojemnik na śmieci,
– Zerwane mocowania osłony plexi,
– Zerwane poręcze w przedziałach,
– Zerwany pomost między przedziałami,
– Zerwana obudowa szafy pneumatycznej,
– Oberwana osłona sufitowa zbiorników powietrznych,
– Pogięty główny zbiornik paliwa,
– Brak czujnika SHP lewa strona,
– Uszkodzone zbiorniki powietrza,
– Przegięta chłodnica powietrza,
– Przegięty zgarniacz torowy prawy,
– Oberwana rura wodna przy silniku spalinowym,
– Uszkodzona obudowa czołowa i prawa strona kabiny,
– Oberwane zabezpieczenia półwózków,
– Zbite szyby drzwi dwie sztuki lewa strona,
– Zbite szyby pakietowe trzy sztuki.
Powyższy zakres i rodzaj uszkodzeń określono w trakcie oględzinpowypadkowych. Aktualny stan pojazdu możliwy do ustalenia w trakcie oględzin przedmiotusprzedaży na terenie zaplecza technicznego w Chojnicach.
Cena wywoławcza: 520.178,00 zł netto. Oferty można składać do18 września 2019 roku.
Urząd Marszałkowski po raz kolejny próbuje sprzedaćjednostkę. Wstępne oględziny wskazują na konieczność jej zezłomowania.
Przypomnijmy, że do wypadku z udziałem jednostki doszło naprzejeździe w Nowym Gronowie niedaleko Człuchowa (Pomorskie). Po zderzeniupojazdów do szpitali przewieziono 15 osób. W dniu wypadku pociąg obsługiwałtrasę Chojnice – Piła. Pojazd był dzierżawiony przez Przewozy Regionalne.
„