Małopolska sprzedaje uszkodzony SA109-009

inforail
03.09.2019 10:00

Urząd MarszałkowskiWojewództwa Małopolskiego wystawił na sprzedaż dwuczłonowy, spalinowy zespółtrakcyjny (autobus szynowy) serii SA109-009 uszkodzony w wyniku zderzenia zsamochodem ciężarowym.

Dane techniczne pojazdu:

Seria i numer pojazdu SA109-009

Producent pojazdu Kolejowe Zakłady Maszyn KOLZAM S.A.

Typ konstrukcyjny 212M

Rok produkcji 2004, pierwsze uruchomienie 2005

Europejski numer pojazdu (EVN) 95 51 2710 034-0 (członprowadzący w trakcie kolizji) 95 51 2710 035-7

Opis pojazdu

Autobus szynowy typu 212M jest samodzielną pasażerskąjednostką trakcyjną o napędzie spalinowym, przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchulokalnego i regionalnego. Układ napędowy pojazdu umieszczono pod podłogą wczęści przedniej obu członów pojazdu. W obniżonej części środkowej pojazduzabudowano obustronnie drzwi odskokowo-przesuwne. Nadwozie każdego członuwykonane jest jako samonośne pudło wspierające się na układzie biegowymskładającym się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego i tocznego).

Podstawowe danetechniczne

Szerokość toru: 1435 mm

Prędkość konstrukcyjna/eksploatacyjna: 120/100 km/h

Układ osi: A+1 – 1+A

Długość ze zderzakami: 27897 mm

Liczba miejsc siedzących stałych + uchylnych: 62 + 11

Masa pojazdu w stanie służbowym: 45t

Silnik wysokoprężny: liczba / typ / moc: 2 / RABA 10 UTSLL /190 KW

Data wycofania z eksploatacji 23.10.2017r.

Przebieg pojazdu na chwilę zderzenia 286523 km

Opis uszkodzeńpowypadkowych

Człon A: nr EVN 95 51 2710 034-0

– Popękana szyba czołowa,

– Rozbite czoło SA,

– Brak poszycia lewego boku kabiny,

– Zniszczone reflektory przednie,

– Zerwany lewy zderzak,

– Zniszczony zbiornik oleju hydrostatyki,

– Zerwany hak cięgłowy,

– Zerwany przedni alternator,

– Brak sprężarki klimatyzacji,

– Brak ramy do mocowania urządzeń pomocniczych,

– Brak wsporników czołowych,

– Zbita szyba boczna kabiny (prawa),

– Lewy bok kabiny wyrwany,

– Brak kurka i węża przewodu głównego,

– Uszkodzenia silnika spalinowego,

– Zerwana chłodnica z wentylatora i pompa hydrostatyki,

– Uszkodzony wymiennik ciepła,

– Zniszczona obudowa filtra powietrza,

– Uszkodzony kolektor wydechowy,

– Pogięte zgarniacze szynowe,

– Uszkodzone syfony oraz rury piaskowe,

– Zerwane i uszkodzone amortyzatory poziome i pionowe,

– Uszkodzony wał napędu przekładni nawrotnej,

– Zgięte ramię reakcyjne trawerzy na I i II zestawiekołowym,

– Zerwane zabezpieczenia ramion reakcyjnych,

– Zerwana rura doboru wody,

– Zerwana rozetka elektryczna,

– Pogięte zbiorniki powietrza,

– Przecięte przewody między członami: ENTE, elektryczne, powietrzne,

– Zerwany łącznik Hibnera między członami,

– Pogięte ściany między członami A i B,

– Zerwane połączenia górne między członami,

– Pogięte poszycie boczne członu,

– Brak drzwiczek zbiornika piasku,

– Zbite trzy szyby pakietowe,

– Pogięte drzwi wejściowe – strona lewa,

– Brak lewego lusterka ze wspornikiem,

– Pozrywane drzwi szafy pneumatycznej,

– Zerwane i uszkodzone osłony zbiorników powietrznych orazpołączenia członów wewnątrz SA,

– Zerwane poręcze w przedziałach pasażerskich,

– Uszkodzone siedzenia w przedziale pasażerskim,

– Uszkodzona szafa elektryczna prawa i lewa,

– Uszkodzony pulpit i przesunięty do środka pojazdu,

– Uszkodzone INTELO,

– Uszkodzony fotel maszynisty,

– Przesunięta podłoga w kabinie do środka pojazdu,

Człon B: nr EVN 95 51 2710 035-7

– Zerwana roleta szyby czołowej,

– Spękania sufitu prawa strona,

– Uszkodzony pojemnik na śmieci,

– Zerwane mocowania osłony plexi,

– Zerwane poręcze w przedziałach,

– Zerwany pomost między przedziałami,

– Zerwana obudowa szafy pneumatycznej,

– Oberwana osłona sufitowa zbiorników powietrznych,

– Pogięty główny zbiornik paliwa,

– Brak czujnika SHP lewa strona,

– Uszkodzone zbiorniki powietrza,

– Przegięta chłodnica powietrza,

– Przegięty zgarniacz torowy prawy,

– Oberwana rura wodna przy silniku spalinowym,

– Uszkodzona obudowa czołowa i prawa strona kabiny,

– Oberwane zabezpieczenia półwózków,

– Zbite szyby drzwi dwie sztuki lewa strona,

– Zbite szyby pakietowe trzy sztuki.

Powyższy zakres i rodzaj uszkodzeń określono w trakcie oględzinpowypadkowych. Aktualny stan pojazdu możliwy do ustalenia w trakcie oględzin przedmiotusprzedaży na terenie zaplecza technicznego w Chojnicach.

Cena wywoławcza: 520.178,00 zł netto. Oferty można składać do18 września 2019 roku.

Urząd Marszałkowski po raz kolejny próbuje sprzedaćjednostkę. Wstępne oględziny wskazują na konieczność jej zezłomowania.

Przypomnijmy, że do wypadku z udziałem jednostki doszło naprzejeździe w Nowym Gronowie niedaleko Człuchowa (Pomorskie). Po zderzeniupojazdów do szpitali przewieziono 15 osób. W dniu wypadku pociąg obsługiwałtrasę Chojnice – Piła. Pojazd był dzierżawiony przez Przewozy Regionalne.